نمونه لایحه الزام به تمکین زن جهت ارائه به دادگاه

ریاست محترم شعبه …. دادگاه عمومی (حقوقی ) تهران

با سلام و عرض ادب  ، احتراما در خصوص پرونده کلاسه … مطروحه در آن شعبه محترم موضوع تقدیم دادخواست اینجانب به طرفیت خانم ….  به خواسته الزام به تمکین  که  وقت رسیدگی برای امروز مورخ …..مقرر گردیده  ،  به استحضار می رساند .

خوانده محترم  به موجب سند نکا حیه شماره   ….    صادره از دفتر ازدواج شماره  ….  تهران   در مورخ   …..  به عقد رسمی و دائم  بنده در آمده و از آن زمان تا کنون همسر شرعی و قانونی من می باشد  . و پس از انجام تشریفات معمول در یک باب آپارتمان مسکونی متعلق به زوج واقع در شهر اندیشه کرج که اسناد آن به پیوست تقدیم می گردد ، به همراه هم سکونت داشته ایم .

لکن ایشان بعد از قریب  30 ماه زندگی مشترک ، از مورخ …. بدون هیچگونه عذر شرعی و قانونی و بدون اخذ اجاره از زوج ،  و به بهانه های واهی من جمله درخواست  تهیه  منزل در شهر تهران ، زندگی و منزل مشترک را ترک نموده است و تا به حال علی رغم درخواستهای مکررمشارالیه ، و وساطت دوستان و آشنایان از بازگشت به زندگی مشترک استنکاف نموده است .

ترک منزل و و به طور اولی استنکاف از انجام وظایف زناشویی از ناحیه خوانده محترم در شرایطی صورت گرفته که زوجه مکلف است در منزلی که شوهر تعیین می کند سکنی نماید مگر آن که اختیار تعیین محل سکونت به وی واگذار شده باشد و یا اینکه بودن زن در منزل زوج ، متضمن خوف ضرر بدنی ، مالی یا شرافتی  برای وی باشد که عدم تمکین خوانده محترم مستنتد بر هیچکدام از این امور نمی باشد  لذا با تقدیم دادخواست الزام به تمکین ، صدور حکم دائر بر الزام خوانده به تمکین ، مورد استدعاست .                                                 

 با تجدید مراتب احترام