اعطای فرصت چهارسال برای دریافت سند رسمی

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با تصویب نهایی قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، در مجموع حدود ۴ سال به مردم برای دریافت اسناد رسمی اراضی و املاک قولنامه‌ای فرصت داده شده است.

امکان طرح ادعای مخالف با مندرجات سند رسمی

یکی از ابهاماتی که معمولا در میان طرفیی دعوا در دادگاه مطرح می گردد امکان طرح ادعای مخالف با  مندرجات سند رسمی ارائه شده توسط طرف مقابل می باشد برحسب ماده ی ۱۳۰۹ قانون مدنی  در مقابل سند رسمی یا سندی که اعتبار آن در محکمه محرز شده دعوایی که مخالف با مفاد یا مندرجات آن باشد به شهادت اثبات نمی گردد.

اعتبار رونوشت اسناد رسمی

طبق ماده ی ۷۴ قانون ثبت رونوشت اسناد رسمی ثبتی به منزله ی اصل سند و دارای آثار اصل می باشد مشروط بر اینکه مطابقت آن با ثبت دفتر وسیله ی مسؤول دفتر اسناد رسمی گواهی شده باشد.

امکان طرح مجدد دعوا از سوی قیم و ولی پس از صدور حکم قطعی

طرح دعوا از سوی قیم و ولی واجد اعتبار امر مختومه نبوده و مانع طرح مجدد همان دعوا توسط قیم ، ولی و یا وکیل در مقام اصیل نمی باشد .

دادنامه برائت متهم به رغم نگهداری ۸۰ لیتر مشروبات الکلی به جهت کسب دلیل غیر قانونی 

نمونه دادنامه دادگاه تجدید نظر در خصوص صدور حکم برائت متهم به نگهداری ۸۰ لیتر مشروبات الکلی به جهت کسب دلیل غیر قانونی توسط نیروی انتظامی

نمونه دادنامه دیوان عالی کشور در خصوص ابطال وقف‌نامه

در این نوشتار به مفاد دادنامه دیوان عالی کشور در خصوص ابطال وقف نامه و عدم صلاحیت دادگاه بدوی و تجدید نظر در صدور قرار قبولی یا رد نسبت به اصل فرجام خواهی اشاره می گردد .

دعوی اعتراض ثالث به رأی تجدیدنظر ازسوی خواندگان دعوی بدوی

رأی وحدت رویه دیوان عالی کشور درباره قابلیت استماع دعوی اعتراض ثالث نسبت به رأی دادگاه تجدیدنظر  دعوی اعتراض ثالث نسبت به رأی دادگاه تجدیدنظر از سوی یکی از خواندگان دعوای بدوی که طرف دعوای تجدیدنظر نبوده است، قابلیت استماع دارد.

مسئول پرداخت هزینه داوری

در مورد مسئول پرداخت هزینه داوری با وجود اختلاف نظر ها، مقنن به صورت مطلق در ماده ۴۹۷ قانون آیین دادرسی مدنی  پرداخت حق الزحمه داوران را به عهده طرفین نهاده است، مگر اینکه در موافقت نامه داوری، ترتیب دیگری توسط طرفین مقرر شده باشد.

نحوه ابلاغ اوراق توسط داور

ازجمله مواردی که طرفین داوری می توانند با اتکا به اصل حاکمیت اراده، درخصوص میزان و نحوه آن توافق کنند، ابلاغ نظریه داوری است .

اجرت المثل ایام تصرف

طبق ماده ۳۲۸ قانون مدنی ، هر کسی که مال کسی دیگر را تلف نمایند باید مثل آن یا مبلغ آن را پرداخت نماید لذا اگر کسی بدون اجازه و اذن مالک یا مالکین از اموال وی  استفاده کند یا از آن بهره ببرد می بایست متناسب با ارزش مالی را که از آن منتفع گردیده مبلغی را به مالک پرداخت کند که به آن اجرت المثل اطلاق می شود  میزان اجرت المثل ایام تصرف به شرایط روز و شدت استفاده و نوع مال بستگی  دارد که معمولا توسط کارشناس رسمی دادگستری تعیین می شود .

مشاوره حقوقی تلفنی ارومیه

مشاوره حقوقی تلفنی ۲۴ ساعته ارومیه با تلفن ثابت : ۹۰۹۹۰۷۲۸۳۵ در حال حاضر به جهت عمق و پیچیدگی ارتباطات  افراد، و به تبع آن تضاد منافع افراد ، انسان ها گاهی با یکدیگر دچار اختلاف حقوقی می شوند و همین موضوع سبب گردیده وکلای ما مبادرت به ارائه مشاوره حقوقی تلفنی در ارومیه نمایند تا تمام هموطنان آذربایجان غربی به منظور دفاع از حریم و حقوق  خود  بتوانند در طول ۲۴ ساعت شبانه روز با دسترسی به مشاوره حقوقی تلفنی نیازهای حقوقی خود را مرتفع نمایند .

مشاوره حقوقی تلفنی یاسوج

مشاوره حقوقی تلفنی یاسوج : ۹۰۹۹۰۷۲۸۳۵ در حال حاضر به جهت عمق و پیچیدگی ارتباطات  افراد، و به تبع آن تضاد منافع افراد ، انسان ها گاهی با یکدیگر دچار اختلاف حقوقی می شوند و همین موضوع سبب گردیده وکلای ما مبادرت به ارائه مشاوره حقوقی تلفنی در یاسوج نمایند تا تمام هموطنان معزز کهکلویه و بویر احمد به منظور دفاع از حریم و حقوق  خود  بتوانند در طول ۲۴ ساعت شبانه روز با دسترسی به مشاوره حقوقی تلفنی نیازهای حقوقی خود را مرتفع نمایند .

مشاوره حقوقی تلفنی قزوین

مشاوره حقوقی تلفنی قزوین : ۹۰۹۹۰۷۲۸۳۵ در حال حاضر به جهت عمق و پیچیدگی ارتباطات  افراد، و به تبع آن تضاد منافع افراد ، انسان ها گاهی با یکدیگر دچار اختلاف حقوقی می شوند و همین موضوع سبب گردیده وکلای ما مبادرت به ارائه مشاوره حقوقی تلفنی در قزوین نمایند تا تمام هموطنان معزز قزوینی به منظور دفاع از حریم و حقوق  خود  بتوانند در طول ۲۴ ساعت شبانه روز با دسترسی به مشاوره حقوقی تلفنی قزوین نیازهای حقوقی خود را مرتفع نمایند .

مشاوره حقوقی تلفنی بوشهر

مشاوره حقوقی تلفنی بوشهر با تلفن ثابت : ۹۰۹۹۰۷۲۸۳۵ در حال حاضر به جهت عمق و پیچیدگی ارتباطات  افراد، و به تبع آن تضاد منافع افراد ، انسان ها گاهی با یکدیگر دچار اختلاف حقوقی می شوند و همین موضوع سبب گردیده وکلای ما مبادرت به ارائه مشاوره حقوقی تلفنی در بوشهر نمایند تا تمام هموطنان معزز بوشهر به منظور دفاع از حریم و حقوق  خود  بتوانند در طول ۲۴ ساعت شبانه روز با دسترسی به مشاوره حقوقی تلفنی نیازهای حقوقی خود را مرتفع نمایند .

نحوه دریافت اجرت‎ المثل ایام تصرف زمین کشاورزی

اگر شخصی از اموال شخص دیگری استفاده کند و از منافع آن منتفع شود، در حالی که اصل و فرع آن مال باقی بماند و ازبین نرود، باید اجرت منافع یا همان اجرت‌‎المثل استفاده را به مالک یا متصرف قانونی پرداخت کند.

اقرار چیست

اقرار در زمره مهمترین ادله اثبات دعوا محسوب می‎شود و عبارت از اعلام وجود حقی به ضرر اقرارکننده و به نفع دیگری است. 

اعاده دادرسی در امور کیفری

باید ها و نباید های اعاد ه داد رسی کیفری اعاد ه به معنای برگرد اند ن بود ه و اعاد ه د اد رسی نیز به مفهوم محاکمه و رسید گی به موضوعی است که حکم قطعی د رباره آن صاد ر شد ه است. اعاد ه د اد رسی یا تجد ید  محاکمه یا تمد ید  رسید گی، از طرق فوق‎العاد ه رسید گی به امور کیفری است که د ر مورد  احکام قطعی قابل اجرا و اعمال است.

مسدود کردن حساب بانکی بدهکاران

نحوه مسدود کردن حساب بانکی بدهکاران انسداد حساب بانکی و یا به عبارتی بازداشت وجوه و ارائه اطلاعات به مراجع تنها در صورت رعایت قوانین و مقررات امکان پذیر است.

نحوه دفاع در برابر شهادت دروغ

شهادت شهود به عنوان بینه شرعی و دلیل قانونی محسوب می‎ شود و با شهادت دو شاهد مرد یا یک شاهد مرد و دو زن یا یک شاهد مرد به ضمیمه قسم مدعی، بسیاری از دعاوی یا ادعاهای مالی و حقوقی قابل اثبات است.یکی از مهمترین دلایل اثبات دعوا «شهادت» یا به ‌اصطلاح «شهادت شهود» یا «گواهی گواهان» است که از دیدگاه فقهی «بینه» نامیده می‌شود. با توجه به اهمیت زیادی که شهادت‌ دارد، قانونگذار ادای شهادت دروغ را جرم‌انگاری کرده و برای آن مجازات تعیین کرده است.

الزام به اخذ صورت‎مجلس تفکیکی

با پایان احداث یک ساختمان  پس از اخذ گواهی پایان کار، حدود و مشخصات واحدهای ساخته‎ شده و نیز قسمت‎ های مشترک ساختمان، به منظور اخذ سند تفکیکی هر واحد باید توسط مالک رسمی ملک یا سازنده مشخص شود تا بر اساس آن، اداره ثبت نیز بتواند به صدور سند تفکیکی اقدام کند.

Go to Top