دعوای تهیه مسکن مستقل توسط زن

یکی از نخستین نیازهای آغاز زندگی مشترک، تهیه مسکن مستقل است. زوجین برای تشکیل خانواده به منزل مسکونی مستقلی نیاز دارند که وظیفه تهیه آن بر عهده زوج است. به عبارت دیگر طبق قانون پس از ازدواج زوج و زوجه هر دو تعهداتی دارند که تهیه مسکن، البسه، اثاث منزل و هزینه‌های درمانی همه بر عهده زوج (مرد) است.

وظایف زوجین در موضوع تمکین

تمکین به معنای انجام وظایف زناشویی توسط زوجه است. مطابق با قانون مدنی و قانون حمایت خانواده، از جمله وظایف زن این است که در منزلی سکونت داشته باشد که شوهر او انتخاب کرده است؛ به شرط آن که منزل، متناسب با شئون زن انتخاب شده باشد. 

چرا ایرانی‌ها وکیل خانوادگی ندارند؟

با عنایت به پیچیدگی‌های دنیای امروز، داشتن وکیل خانواده یکی از موضوع‌های مهم اجتماعی است که خود، مستلزم تمهیدات مسئولان مربوطه برای این منظور است .

معنی تمکین

تمکین چیست , معنای عدم تمکین معنی ناشزه ، معنی تمکین عام , معنی تمکین خاص , عواقب عدم تمکین , مشاوره حقوقی عدم تمکین ، وکیل عدم تمکین , تمکین

تمکین عام موجب اسقاط حق حبس زوجه نمی شود

تمکین عام موجب اسقاط حق حبس زوجه نمی شود نظریه مشورتی در مورد نقش تمکین عام در حق حبس زن

چرا ایرانی‌ها وکیل خانوادگی ندارند؟

با عنایت به پیچیدگی‌های دنیای امروز، داشتن وکیل خانواده یکی از موضوع‌های مهم اجتماعی است که خود، مستلزم تمهیدات مسئولان مربوطه برای این منظور است .

حق حبس چیست

حق حبس خانم در ماده ۱۰۸۵ قانون مدنی آمده است و مقرر شده بانوی محترم می تواند تا زمانیکه مهریه به او تقدیم نشده تمکینی نسبت به آقای خود نداشته باشد! البته به شرطی که مهریه اش عندالمطالبه باشد و می‌تواند مهریه خود را نیز مطالبه کند. 

لایحه الزام به تمکین زن

 نمونه لایحه الزام به تمکین زن جهت ارائه به دادگاه ریاست محترم شعبه .... دادگاه عمومی (حقوقی ) تهران با سلام و عرض ادب  ، احتراما در خصوص پرونده کلاسه ... مطروحه در آن شعبه محترم موضوع تقدیم دادخواست اینجانب به طرفیت خانم ....  به خواسته الزام به تمکین  که  وقت رسیدگی برای امروز مورخ .....مقرر گردیده  ،  به استحضار می رساند .

عواقب قانونی ترک منزل توسط زن یا شوهر

عواقب قانونی ترک منزل توسط زن یا شوهر هر یک از زوج یا زوجه ممکن است منزل مشترک را ترک کنند که این اقدام می‌تواند عواقبی برای هر یک از آنها به دنبال داشته باشد.

تفاوت‌ها و شباهت‌های ازدواج موقت و دائم

تفاوت‌ها و شباهت‌های ازدواج موقت و دائم در نظام حقوقی ایران دو نوع ازدواج، قانونی محسوب می‌‌شود، ازدواج دائم و ازدواج موقت، که در اصل احکام با یکدیگر مشترکند و اندک تفاوتی در بعضی موارد دارند.

مرجع رسیدگی به دعاوی خانوادگی ایرانیان مقیم خارج از کشور

هرگاه ایرانیان مقیم خارج از کشور امور و دعاوی خانوادگی خود را در محاکم و مراجع صلاحیت‌دار محل اقامت خویش مطرح کنند، احکام این محاکم یا مراجع، در ایران اجرا نمی‌شود مگر آنکه دادگاه صلاحیت‌دار ایرانی این احکام را بررسی و حکم تنفیذی صادر کند.

By |۱۳۹۹-۴-۱۳ ۱۰:۵۶:۲۵ +۰۰:۰۰۱۰ام دی, ۱۳۹۸|Categories: مشاوره حقوقی در دعاوی حقوقی, مشاوره حقوقی در دعاوی خانوادگی, مشاوره حقوقی در مورد اجره المثل, مشاوره حقوقی در مورد ازدواج, مشاوره حقوقی در مورد استرداد فرزندان, مشاوره حقوقی در مورد حضانت, مشاوره حقوقی در مورد طلاق, مشاوره حقوقی در مورد طلاق توافقی, مشاوره حقوقی در مورد عدم تمکین, مشاوره حقوقی در مورد فرزند خواندگی, مشاوره حقوقی در مورد فسخ نکاح, مشاوره حقوقی در مورد مطالبه جهیزیه, مشاوره حقوقی در مورد ملاقات فرزند, مشاوره حقوقی در مورد مهریه, مشاوره حقوقی در مورد نامزدی, مشاوره حقوقی در مورد نفقه, مشاوره حقوقی در مورد نفی ولد|Tags: , , , , , , , |بدون ديدگاه

جلوگیری شوهر از ادامه تحصیل زن 

امکان ممانعت شوهر از ادامه تحصیل زن یکی از مشکلاتی که معمولا زوجین با آن مواجه هستند  اختیاراتی است که شوهر می‌تواند از زن بگیرد یا به او بدهد اما بر اساس قانون اختیارات زن و شوهر هرکدام در دست خود است و بدون داشتن دلیل قانونی و منطقی نمی‌توان هیچ حقی را از زوج یا زوجه سلب کرد.

تفاوت‌های ازدواج دائم و ازدواج موقت

تفاوت‌های نکاح  دایم و موقت در شرع و قانون مدنى ما نکاح بر دو نوع دایم و موقت تعریف و تبیین شده و هر دو نوع معتبر است. آنچه در جامعه معمول و متداول بوده و از نظر شرعى و حقوقى داراى امتیازات خاص و ویژه‌اى است، نکاح دایم است اما نکاح وقتى موقت است که براى مدت معینى واقع شده باشد. خواه این مدت کوتاه باشد یا طولانى و ۹۹ ساله.

حق انتخاب مسکن

حق انتخاب مسکن و محل زندگی   حق انتخاب مسکن و محل زندگی با کدام یک از زوجین است؟ به طور معمول زوج‌های جوان در اوایل زندگی در مورد مسکن و محل زندگی و نیز نوع شغل یکدیگر دچار مشکلات و اختلافاتی می‌شوند که چنانچه به حقوق یکدیگر آشنا شوند و شروط خود را در عقدنامه پیش‌بینی کنند، از بروز اختلافات بعدی جلوگیری شده و به تحکیم روابط خانوادگی منجر خواهد شد.

تقاضای شوهر برای جلوگیری از ادامه تحصیل زن

تقاضای شوهر برای جلوگیری از ادامه تحصیل زن نظریه مشورتی در مورد تقاضای شوهر برای جلوگیری از ادامه تحصیل زنسوال آیا صدور حکم مبنی بر عدم اشتغال به تحصیل زوجه که توسط زوج از دادگاه درخواست شده است، منطبق با موازین قانونی است یا خیر؟

مشاوره حقوقی با وکیل خانواده

تلفن مشاوره با وکیل خانواده : ۹۰۹۹۰۷۲۸۳۵ ( با خط ثابت ) امروزه با توجه به افزایش دعاوی خانواده در دادگاه ها و به تبع آن با توجه به روند رو به رشد طلاق در جامعه وکلایی که در دعاوی خانوادگی فعالیت می نمایند می توانند نقش سازنده ای در کنترل این فرایند ایفا نمایند به همین جهت بهتر است قبل از انجام هر اقدامی در خصوص موارد زیر با وکیل مجرب و  خانواده مشورت نمایند .

مفهوم تمكين و نشوز زن و عواقب عدم تمكين برای زوجه

معنی تمکین, معنی نشوز, رابطه تمکین و نشوز, عواقب تمكين نکردن زن, نحوه گرفتن حکم ازدواج مجدد توسط مرد

دادخواست الزام به تمکین

متن دادخواست الزام به تمکین ریاست محترم دادگاه با سلام [...]

نمونه دادخواست تمکین

نمونه دادخواست عدم تمکین زن ریاست محترم  مجتمع قضایی [...]

بررسی امکان ازدواج دختران با سن کم در ایران

امکان ازدواج دختران کم‌ سن‌ و سال  در ماده [...]

Go to Top