نحوه مالکیت و استرداد جهیزیه

مطابق با ماده ١١٠٧ قانون مدنی می‎ توان این‎ گونه استنباط کرد که قانونا وظیفه تأمین وسایل زندگی با مرد است. اما به‎ طور کلی بنا بر عرف و رسوم میان خانواده ‎های ایرانی، تهیه جهیزیه برای آغاز زندگی مشترک، با خانواده دختر است که در حد توان مالی خود این وسایل را تهیه کرده و به دختر خود هدیه می‎ دهند.

چرا ایرانی‌ها وکیل خانوادگی ندارند؟

با عنایت به پیچیدگی‌های دنیای امروز، داشتن وکیل خانواده یکی از موضوع‌های مهم اجتماعی است که خود، مستلزم تمهیدات مسئولان مربوطه برای این منظور است .

مرجع رسیدگی به دعاوی خانوادگی ایرانیان مقیم خارج از کشور

هرگاه ایرانیان مقیم خارج از کشور امور و دعاوی خانوادگی خود را در محاکم و مراجع صلاحیت‌دار محل اقامت خویش مطرح کنند، احکام این محاکم یا مراجع، در ایران اجرا نمی‌شود مگر آنکه دادگاه صلاحیت‌دار ایرانی این احکام را بررسی و حکم تنفیذی صادر کند.

By |۱۳۹۹-۴-۱۳ ۱۰:۵۶:۲۵ +۰۰:۰۰۱۰ام دی, ۱۳۹۸|Categories: مشاوره حقوقی در دعاوی حقوقی, مشاوره حقوقی در دعاوی خانوادگی, مشاوره حقوقی در مورد اجره المثل, مشاوره حقوقی در مورد ازدواج, مشاوره حقوقی در مورد استرداد فرزندان, مشاوره حقوقی در مورد حضانت, مشاوره حقوقی در مورد طلاق, مشاوره حقوقی در مورد طلاق توافقی, مشاوره حقوقی در مورد عدم تمکین, مشاوره حقوقی در مورد فرزند خواندگی, مشاوره حقوقی در مورد فسخ نکاح, مشاوره حقوقی در مورد مطالبه جهیزیه, مشاوره حقوقی در مورد ملاقات فرزند, مشاوره حقوقی در مورد مهریه, مشاوره حقوقی در مورد نامزدی, مشاوره حقوقی در مورد نفقه, مشاوره حقوقی در مورد نفی ولد|Tags: , , , , , , , |بدون ديدگاه

واگذاری صلاحیت‌های قضایی شوراهای حل اختلاف 

اصلاح لایحه شوراهای حل اختلاف در حالی در قوه قضائیه بررسی می شود که در کنار این لایحه، یک لایحه جرم زدایی هم در قوه قضائیه در حال تدوین است.

ماهیت حقوقی جهیزیه

ماهیت حقوقی جهیزیه  در قانون مدنی، تعریفی از جهیز یا جهیزیه و ماهیت حقوقی آن نیامده است. یکی از اشکالات وارده به این قانون نیز، سکوت قانونگذار در این باره و مسکوت گذاردن این موضوع چالش‌برانگیز بین خانواده‌ها و مردان و زنان در دعاوی خانوادگی است.

مشاوره حقوقی با وکیل خانواده

تلفن مشاوره با وکیل خانواده : ۹۰۹۹۰۷۲۸۳۵ ( با خط ثابت ) امروزه با توجه به افزایش دعاوی خانواده در دادگاه ها و به تبع آن با توجه به روند رو به رشد طلاق در جامعه وکلایی که در دعاوی خانوادگی فعالیت می نمایند می توانند نقش سازنده ای در کنترل این فرایند ایفا نمایند به همین جهت بهتر است قبل از انجام هر اقدامی در خصوص موارد زیر با وکیل مجرب و  خانواده مشورت نمایند .

مالک اموال مشترک زوجین

تصرف به عنوان مالکیت، دلیل مالکیت است مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.» و با عنایت به اینکه ماده ۱۳۲۱ قانون مدنی اماره را عبارت از اوضاع و احوالی اعلام داشته که به حکم قانون یا در نظر قاضی دلیل بر امری شناخته می‌شود، و در ماده ۱۳۲۲ اماره تصرف را که در ماده ۳۵ آمده در زمره امارات قانونی شمرده و در ماده ۱۳۲۳، امارات قانونی را معتبر تلقی نموده است

جهیزیه و قوانین مربوط به آن

جهیزیه , قوانین جهیزیه , گرفتن جهیزیه , وکیل جهیزیه , مشاوره با جهیزیه , نحوه پس گرفتن جهیزیه , توقیف جهیزیه , فروش جهیزیه , تخریب جهیزیه , جهزیه و طلاق ,جهیزیه طلاق توافقی

نحوه استرداد جهیزیه

استرداد جهيزيه با تأمين خواسته , دادخواست استرداد جهيزيه با تأمين خواسته , دادخواست استرداد جهيزيه  , نمونه دادخواست استرداد جهيزيه با تأمين خواسته ,دانلود دادخواست استرداد جهيزيه با تأمين خواسته ,دانلود نمونه دادخواست , استرداد جهيزيه , مشاوره با وکیل خانواده

دادخواست استرداد جهیزیه

متن دادخواست استرداد جهیزیه ریاست محترم دادگاه با سلام و [...]

Go to Top