مجازات بیمه نکردن کارگر 

 ‌ماده ۱۴۸ قانون کار بیان می‌کند: کارفرمایان کارگاه‌های مشمول این قانون مکلف هستند بر اساس قانون تأمین اجتماعی، نسبت به بیمه نمودن کارگران واحد خود اقدام‌ کند.

مزایای حقوقی بیمه‌های همگانی

بیمه‌های همگانی و به تعبیر دیگر، تأمين اجتماعي و در مفهوم فراگير آن برخورداري از بازنشستگي، بيكاري، ازكارافتادگي، بي‌سرپرستي، حوادث و سوانح خدمات بهداشتي و درماني و مراقبت‌هاي پزشكي، حقوقي همگاني است كه تأمين و تدارک بستر اجرايي آن از تكاليف دولت به شمار مي‌رود. به همین لحاظ در قانون تأمين اجتماعي علاوه بر تحت پوشش قرار دادن افراد شاغل، براي پوشش بيمه‌اي كساني كه مدتي به واسطه اشتغال تحت بيمه اجتماعي بوده‌اند اما متعاقباً به علت اشتغال نداشتن، از پوشش اين بيمه خارج شده‌اند، تدابيري انديشيده شده است. به‌نحوي كه اين‌گونه اشخاص با دارا بودن حداقل سابقه پرداخت حق بيمه، مي‌توانند بيمه خود را به‌صورت اختياري ادامه دهند.

کاهش آمار تلفات حوادث رانندگی در سال ۹۸

کاهش آمار تلفات حوادث رانندگی در سال ۹۸ بنا بر اعلام سازمان پزشکی قانونی کشور، در سال ۱۳۹۸، نزدیک به ۱۷ هزار نفر در حوادث رانندگی کشور کشته شده‌اند که البته این تعداد در مقایسه با نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

آيين نامه اجرايي قانون بيمه بيكاري

آيين نامه اجرايي قانون بيمه بيكاري ماده ۱ – قانون بيمه بيكاري مصوب ۲۶/۶/۱۳۶۹ در اين آيين نامه اختصاراً قانون ناميده مي شود. ماده ۲ – كليه مديران و كارفرمايان كارگاه ها، مؤسسات توليدي (صنعتي و كشاورزي)، خدمات فني و خدماتي داراي كاركنان مشمول قانون تأمين اجتماعي كه تابع قوانين كار يا كار كشاورزي هستند موظف به اجراي مقررات اين آيين نامه مي باشد.

شرایط نحوه و میزان مقرری بیمه بیکاری

افرادی که می توانند بیمه بیکاری, شرایط دریافت بیمه بیکاری, میزان بیمه بیکاری, زمان پرداخت بیمه بیکاری, مشاوره بیمه بیکاری بر اساس قانون کار و تامین اجتماعی، بیکارانی که بدون میل و اراده خود بیکار می شوند، می توانند از مزایای بیمه بیکاری استفاده کنند که البته بازنشستگان و از کارافتادگان، صاحبان حرف و مشاغل آزاد و بیمه اختیاری و اتباع خارجی مشمول قانون بیمه بیکاری نمی شوند و نمی توانند از مزایای این قانون بهره مند شوند.

میزان پرداخت دیه توسط بیمه

میزان پرداخت دیه توسط بیمهپرداخت دیه از سوی شرکت‌های بیمه‌گذار دارای سازوکارهای متعددی است و بر اساس قانون آنها بخشی از دیه را پرداخت می‌کنند.پرداخت دیه از سوی بیمه‌گذاران یکی از مهمترین راهکارهای حل دعاوی کیفری است؛ در این نوع دعاوی و زمانی که مجرم ملکلف به پرداخت دیه می‌شود می‌تواند از بیمه گذاران کمک بگیرد و بخشی از دیه‌ای که توسط بیمه گذاران بیمه شده است را   از نهاد بیمه‌ای مخصوص دریافت کند.

قواعد مربوط به پرداخت حق بیمه

مسئولیت افراد در پرداخت حق بیمه امروزه موضوع بیمه یکی از مهمترین مسایل جامعه است. تقریباً اکثر افراد برای جبران خسارت‌های احتمالی تمایل دارند اموال خود را بیمه کنند. البته تعدادی از بیمه‌ها اجباری است و ارتباطی به اراده‌ افراد ندارد.  در عقد بیمه، شخصی وجود دارد که می‌خواهد اموال، عمر و … که ممکن است متعلق به خودش باشد را بیمه کند البته گاهی نیز پیش می‌آید که شخص اموال شخص دیگری را بیمه می‌کند که در این ‌صورت وضعیت متفاوت خواهد بود. این شخص تعهد دارد مبلغی را طبق قرارداد به شرکت بیمه بپردازد. هنگام بستن قرارداد بیمه برای پرداخت حق بیمه شرایطی مقرر می‌شود. 

نکات مهم پرداخت حق بیمه

نکاتی درباره حق بیمه در عقد بیمه، شخصی وجود دارد که می‌خواهد اموال،عمر و … که ممکن است متعلق به خودش باشد را بیمه کند البته گاهی نیز پیش می‌آید که شخص اموال کس دیگری را بیمه می‌کند که در این‌صورت وضعیت متفاوت خواهد بود که در ادامه‌ی بحث به آن خواهیم پرداخت. این شخص تعهد دارد مبلغی را طبق قرارداد به شرکت بیمه بپردازد.

مسئول پرداخت خسارت ناشی از تصادفات رانندگی

مسئول پرداخت خسارت ناشی از تصادفات رانندگی در تصادفات رانندگی اولین سوالی که به ذهن طرفین تصادف می‌رسد این سوال است که چه کسی باید خسارت را بپردازد. این سوالی است که  پس از وقوع هر تصادف رانندگی و ورود خسارت  ، به ذهن طرفیت تصادف می رسد.

چگونگی دریافت خسارت افت قیمت خودرو هنگام تصادف

  معمولا خسارتی که به جهت افت قیمت خودرو به مالک وارد می شود توسط بیمه جبران نمی شود و برای مطالبه آن مالک خودرو تصادفی باید به مقصر حادثه مراجعه کند و در صورت عدم پرداخت خسارت افت قیمت توسط وی ، به دادگاه یا شورای حل اختلاف رجوع نماید .

قانون تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی

ماده۱ـ به‌منظور جبران بخشی از خسارت‌های مالی ناشی از حوادث طبیعی از جمله زلزله، سیل، طوفان، صاعقه، سنگینی برف، رانش زمین، ریزش کوه و دریالرزه (سونامی) کلیه ساختمان‌های مسکونی دارای انشعاب قانونی برق در مناطقی که احتمال وقوع هر یک از خطرات مذکور در آنها وجود داشته باشد

پرسش و پاسخ حقوقی در مورد بیمه و تصادف

مشاوره حقوقی در مورد خسارت ,پرسش و پاسخ در موزد تصادف, مشاوره با وکیل بیمه , تصادف راننده بدون گواهینامه,اگر راننده گواهینامه نداشته باشد, بیمه اگر گواهینامه, گرفتن خسارت از اگر راننده بدون گواهینامه,تصادف بعد از اتمام بیمه ,

مسئول پرداخت خسارت ناشی از تصادفات

 مسئولیت بیمه‌ ,  صندوق تامین خسارات بدنی , مسئولیت مقصر تصادف رانندگی ,مسئول پرداخت دیه  تصادف ,تصادفات رانندگی

متن اساسنامه صندوق تأمین خسارت‌های بدنی

دانلود, اساسنامه, صندوق تأمین خسارت‌های بدنی, قانون صندوق تأمین خسارت‌های بدنی, صندوق خسارت‌های بدنی

شرایط دریافت بیمه بیکاری

افرادی که می توانند بیمه بیکاری, شرایط دریافت بیمه بیکاری, میزان بیمه بیکاری, زمان پرداخت بیمه بیکاری, مشاوره بیمه بیکاری

بخشنامه دستمزد مبنای کسر حق بیمه تامین اجتماعی در سال ۹۷

بخشنامه دستمزد 97, مبنای کسر حق بیمه تدر سال 97, تامین اجتماعی, بخشنامه دستمزد مبنای کسر حق بیمه تامین اجتماعی, بخشنامه مبنای کسر حق بیمه سال ۹۷

آیین‌نامه اجرایی تبصره ماده (۶) قانون بیمه اجباری

بیمه شخص ثالث،تخفیفات بیمه شخص ثالث+آیین نامه اجرایی تخفیفات بیمه شخص ثالث،نحوه انتقال تخفیفات حاصل از نداشتن حوادث منجر به خسارت،تبصره ماده (۶) قانون بیمه اجباری

Go to Top