تفاوت ‏بطلان قرارداد با فسخ قرارداد

تفاوت ‏های بطلان و فسخ قراردادبطلان قرارداد به این معناست که گویی قراردادی که بین طرفین منعقد شده، از ابتدا فاقد اعتبار و اثر حقوقی بوده و به عبارتی اصلا وجود خارجی پیدا نکرده است. اما در خصوص فسخ باید گفت که آثار قرارداد از زمان انعقاد تا زمان فسخ باقی می‎ ماند.

دانستنی‏ های شروط ضمن عقد

دانستنی‏ های شروط ضمن عقد ممکن است افراد برای نزدیک‌تر شدن عقود به مقصودشان شروطی را به عنوان التزام و تعهدی تبعی، ضمن عقد اصلی معین یا نامعین بیاورند. در قانون مدنی سه نوع شرط پیش ‎بینی شده است؛ شرط فعل، شرط صفت و شرط نتیجه که خود این شروط از نظر صحت به دو گروه صحیح و باطل تقسیم می‌شوند.

نحوه ابطال سند رسمی 

در صورتی که اسناد مالکیت، خدشه‎دار شوند یا نیاز به اصلاح آنها باشد، می‌توان آنها را به صورت قانونی ابطال و اصلاح کرد در این نوشتار به انحاء ابطال سند رسمی در قوانین می پردازیم .

نحوه ابطال اقدامات تملکی سازمان‎های دولتی در دیوان عدالت اداری

در قوانین تشریفات و مقدماتی ضروری برای تملک ذکر شده است که در صورت عدم رعایت این الزامات از سوی دستگاه مربوطه مالک آن می‎تواند به استناد بند یک ماده ۱۰ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، ابطال عملیات تملکی را از دیوان درخواست کنند.

لایحه ابطال قرارداد به دادگاه

ورود در ماهیت ابطال قرارداد : در دفاع از حقوق موکل و رد ادعای خواهان مشاهده می شود که خواسته معنونه در ستون مربوطه عبارتست از « رسیدگی و صدور حکم دائر بر ابطال قرارداد مورخه ۱۰/۱۰/۸۷ و .......»

معنی معامله معارض

زمانی معامله معارض صورت می‌گیرد که ملک یا مالی از سوی مالک، بیشتر از یک بار معامله شده باشد یعنی اگر فردی به هر صورت، ملک یا مالی را به بیش از یک نفر بفروشد، معامله معارض انجام داده و خریدار نیز مال غیر را خریده است.

سازمان ثبت صادر می‌کند، دادگاه باطل می‌کند

سازمان ثبت صادر می‌کند، دادگاه باطل می‌کند اگر چه سندرسمی ازسوی سازمان ثبت اسنادصادرمی شود اما دردادگاه‌ها شاهد این هستیم که بعضا با اسنادغیررسمی و دستنویس این اسناد باطل می شوند که نتیجه آن تضعیف حقوق مالکیت و فرارسرمایه گذاران است.

تفاوت بطلان  با  انفساخ قرارداد

تفاوت بطلان  با  انفساخ قراردادهر قراردادی که به وجود می‌آید، به علل و دلایل زیادی ممکن است روزی از بین برود. قانون مدنی این علل و دلایل را مورد اشاره قرار داده است که بُطلان قرارداد و انفساخ قرارداد از جمله‌ی این موارد می‌باشد. در این نوشتار شما را با تفاوت این میان این دو مفهوم آشنا خواهیم شد .

لایحه ابطال سند رسمی

 لایحه دفاعیه  اثبات مالکیت و الزام به تنظیم سند بسمه تعالی ریاست محترم  شعبه .... دادگاه حقوقی  شهر .... با سلام و عرض ادب  احتراما در خصوص پرونده کلاسه ..... مطروحه در آن شعبه محترم با موضوع  طرح دعوای الزام مالکان به تنظیم سند مالکیت رسمی نسبت به پلاک مزبور به استحضار می رساند . 

شرایط صحت شروط ضمن عقد

شروط ضمن عقد نوعی عمل حقوقی است که مانند هر عمل حقوقی دیگر، صحت و اعتبار آن منوط به تحقق شرایطی در موضوع و طرف یا طرفین آن است.

دلایل بطلان قرارداد ها

بر اساس ماده ۱۹۱ این قانون، «عقد محقق می‌شود به قصد انشا، به شرط مقرون بودن به چیزی که دلالت بر قصد کند.» بنابراین عدم وجود قصد در انجام معامله به هر ترتیبی که باشد معامله را باطل می‌کند و بر این اساس است که اگر فردی در حال مستی یا بیهوشی یا درخواب اقدام به معامله کند آن معامله باطل است

تعریف عقد جایز 

عقد جایز ,تعریف عقد جایز ,معنی عقد جایز ,مشاوره قوقی با وکیل,عقود جایز ,قراردادهای قابل فسخ

آثار حال حبس تعزیری یا پرداخت بیش از ۲۰ میلیون ریال تا ۸۰ میلیون ریال به عنوان جزای نقدی محکوم کند.

مجازات معامله به قصد فرار از دین, معامله به قصد فرار از دین, معامله برای نپرداختن طلب, مشاوره حقوقی, معامله صوری

نحوه الزام فروشنده ملک به تنظیم سند به نام خریدار

مشاوره با وکیل ملکی, مشاوره تلفنی با وکیل ملکی, نحوه گرفتن سند, نحوه به نام کردن ملک, نحوه به نام زدن خانه

نحوه ابطال قرارداد فروش ملک در دادگاه

نحوه ابطال قرارداد, نحوه ابطال سند, مشاوره با وکیل ابطال معامله, مشاوره تلفنی وکیل معاملات ملکی, تلقن وکیل ملکی

Go to Top