نحوه عزل وکیل در وکالتنامه بلاعزل

عقد وکالت بنا به تعریف و ذات خود  جایز است و نمی ­تواند آن را  عقد لازم تلقی نمود به همین دلیل عده ای با افزودن شرط سلب حق عزل وکیل تلاش می کنند وکالت را به عقدی لازم تبدیل نمایند در حالیکه عده کثیری از حقوقدانان اعتقاد دارند شرط سلب حق عزل وکیل ، خلاف مقتضای عقد و باطل است .

حق طلاق زن چیست

معنی حق طلاق زن حق طلاق به دست مرد است، اما مرد می‌تواند اجرای حق خود در طلاق را به همسرش یا هر شخص دیگری وکالت دهد.

معامله به نیابت از اشخاص

گاهی اوقات ممکن است اشخاصی غیر از خود فرد اقدام به انجام معامله کنند که به این‌گونه انجام معامله، معاملات نیابتی گفته می‏شود معاملات نیابتی انواع مختلفی دارد که شامل معامله توسط وکیل، معامله توسط ولی‎قهری، معامله توسط قیم، معامله توسط وصی و معامله توسط نماینده شرکت است.

مشکلات ناشی از انجام معامله به صورت وکالتی

معامله وکالتی، معامله ‎ای است که در زمان انجام آن، فروشنده، مورد معامله اعم از ملک یا خودرو را به خریدار انتقال می ‎دهد اما در آن زمان، سند را به او منتقل نمی ‎کند و به خریدار وکالت داده می‎شود تا خود او کارها و اقدامات تنظیم سند را بعتد از انجام معامله انجام دهد. 

نحوه ابطال یا بی‌اثر کردن وکالت در طلاق

نحوه ابطال یا بی‌اثر کردن وکالت در طلاق اگر وکالت در طلاق زوجه در ضمن عقد نکاح و در سند ازدواج نوشته و شرط شده باشد، وکالت بلاعزل طلاق قابل ابطال از سوی مرد نیست؛ به این معنا که تا وقتی که عقد نکاح باقی است، شرط وکالت هم پابرجاست.

وکالت در وکالت

برای توضیح وکالت در وکالت و آشنایی با مفهوم آن ابتدا لازم است مفهوم وکالت را اجمالاً تعریف کنیم: مطابق ماده ۶۵۶ قانون مدنی وکالت عقدی است که به موجب آن یکی از طرفین طرف دیگر را برای انجام امری نایب خود می‌نماید. به این ترتیب وکالت قراردادی است که در طی آن یکی از طرفین (موکل) به طرف دیگر (وکیل) برای انجام امری نمایندگی می‌دهد. امور قابل نیابت عبارتنداز: امور مالی مانند خرید و فروش کالای معین، اعطای نیابت در طلاق یا اعطای نیابت به وکیل در جهت گرفتن امتیاز تاسیس یک شرکت و اموری از این قبیل.

حق طلاق زن

زوج با تفویض وکالت در طلاق به زوجه در خصوص موارد متعدد و مورد توافق، به وی حق مطلقه کردن خود را می‌دهد که در اصطلاح به آن حق طلاق اطلاق می شود .

Go to Top