فهرست مصادیق محتوای مجرمانه با موضوع جرایم مرتبط با قمار و شرط‌بندی

فهرست مصادیق محتوای مجرمانه با موضوع جرایم مرتبط با قمار، شرط‌بندی و بخت‌آزمایی در فضای مجازی در یکصد و سی و نهمین جلسه کارگروه تعیین محتوای مجرمانه به‌روزرسانی شد.

نحوه مطالبه وجه چک برگشتی طبق قانون جدید

چک از جمله اسناد مالی لازم الاجرا به شمار می رود که مطابق ماده ۲ قانون صدور چک  ، صادرکننده چک باید در هنگام سر رسید چک به میزان مبلغ مندرج در آن نزد بانک  اعتبار داشته باشد لذا اگر کسی چکی صادر نماید که در هنگام سر رسید آن در بانک محال علیه اعتبار پرداخت آن را نداشته باشد، دارنده می تواند از  بانک تقاضای صدور گواهی عدم پرداخت بنماید.

مشاوره حقوقی تلفنی یاسوج

مشاوره حقوقی تلفنی یاسوج : ۹۰۹۹۰۷۲۸۳۵ در حال حاضر به جهت عمق و پیچیدگی ارتباطات  افراد، و به تبع آن تضاد منافع افراد ، انسان ها گاهی با یکدیگر دچار اختلاف حقوقی می شوند و همین موضوع سبب گردیده وکلای ما مبادرت به ارائه مشاوره حقوقی تلفنی در یاسوج نمایند تا تمام هموطنان معزز کهکلویه و بویر احمد به منظور دفاع از حریم و حقوق  خود  بتوانند در طول ۲۴ ساعت شبانه روز با دسترسی به مشاوره حقوقی تلفنی نیازهای حقوقی خود را مرتفع نمایند .

مشاوره حقوقی تلفنی قزوین

مشاوره حقوقی تلفنی قزوین : ۹۰۹۹۰۷۲۸۳۵ در حال حاضر به جهت عمق و پیچیدگی ارتباطات  افراد، و به تبع آن تضاد منافع افراد ، انسان ها گاهی با یکدیگر دچار اختلاف حقوقی می شوند و همین موضوع سبب گردیده وکلای ما مبادرت به ارائه مشاوره حقوقی تلفنی در قزوین نمایند تا تمام هموطنان معزز قزوینی به منظور دفاع از حریم و حقوق  خود  بتوانند در طول ۲۴ ساعت شبانه روز با دسترسی به مشاوره حقوقی تلفنی قزوین نیازهای حقوقی خود را مرتفع نمایند .

مشاوره حقوقی تلفنی سمنان

مشاوره حقوقی تلفنی سمنان با تلفن ثابت : ۹۰۹۹۰۷۲۸۳۵ در حال حاضر به جهت عمق و پیچیدگی ارتباطات  افراد، و به تبع آن تضاد منافع افراد ، انسان ها گاهی با یکدیگر دچار اختلاف حقوقی می شوند و همین موضوع سبب گردیده وکلای ما مبادرت به ارائه مشاوره حقوقی تلفنی در سمنان نمایند تا تمام هموطنان معزز سمنانی به منظور دفاع از حریم و حقوق  خود  بتوانند در طول ۲۴ ساعت شبانه روز با دسترسی به مشاوره حقوقی تلفنی نیازهای حقوقی خود را مرتفع نمایند .

مشاوره حقوقی تلفنی بوشهر

مشاوره حقوقی تلفنی بوشهر با تلفن ثابت : ۹۰۹۹۰۷۲۸۳۵ در حال حاضر به جهت عمق و پیچیدگی ارتباطات  افراد، و به تبع آن تضاد منافع افراد ، انسان ها گاهی با یکدیگر دچار اختلاف حقوقی می شوند و همین موضوع سبب گردیده وکلای ما مبادرت به ارائه مشاوره حقوقی تلفنی در بوشهر نمایند تا تمام هموطنان معزز بوشهر به منظور دفاع از حریم و حقوق  خود  بتوانند در طول ۲۴ ساعت شبانه روز با دسترسی به مشاوره حقوقی تلفنی نیازهای حقوقی خود را مرتفع نمایند .

مسئول پرداخت خسارت در صورت وجود چند مقصر در تصادف رانندگی

در خصوص اجتماع سبب و مباشر در تصادفات رانندگی و میزان مسئولیت هر یک از عوامل دخیل در بروز خسارت  آرا ی متفاوتی از محاکم کیفری صادر شده است که مبنای هر یک از آنها متفاوت بوده و هر کدام با توجه به پیش زمینه های قانونی و فقهی اقدام به صدور رأی نموده اند و حکم به  پرداخت خسارت در صورت وجود چند مقصر در تصادفات رانندگی داده اند .

تکلیف بیمه به پرداخت خسارت به راننده حادثه‌ دیده

 نظر هیات عمومی دیوان عالی کشور درباره پرداخت خسارت وارده به راننده حادثه‌دیده با نظر اکثریت قضات هیأت عمومی شعب حقوقی دیوان عالی کشور، راننده حادثه دیده، استحقاق دریافت ۵۰ درصد خسارت دیات وارده را دارد و شرکت بیمه مکلف است خسارت وارده را به قیمت یوم الاداء تأدیه نماید.

نحوه استرداد لاشه چک

استرداد لاشه چک در روابط تجارت فعلی بین مردم چک جایگاه بسیار مهمی پیدا کرده و به دنبال آن مسایل و مشکلات بسیاری به همراه داشته که نمونه بارز آن صدور چک به منظور تضمین یا امانت است که اگر گیرنده از آن چک سوء استفاده کند ممکن است ناگزیر به طرح دعوای استرداد لاشه چک شویم.

قانون اصلاح قانون صدور چک مصوب اردیبهشت ۱۴۰۰

قانون اصلاح قانون صدور چک مصوب ۱۴۰۰ ماده ۱- در ماده (۶) قانون صدور چک مصوب ۱۶/۴/۱۳۵۵ با اصلاحات و الحاقات بعدی عبارت‌های «و مدت اعتبار» و «حداکثر مدت اعتبار چک از زمان دریافت دسته‌چک سه سال است و چک‌هایی که تاریخ مندرج در آن‌ها پس از مدت اعتبار باشد، مشمول این قانون نمی‌شوند.» حذف می‌شود.

آشنایی با زیر و بم جرم جعل

جعل و استفاده از سندمجعول از جمله جرایمی است که از قدیم ‎الایام و از زمان ‌پیدایش‌ خط‌ و اسناد در بسیاری از جوامع وجود داشته‌‌ و اخیرا هم به دلیل روش‌های جدید ارتکاب جرم جعل گسترش چشمگیری داشته است.جعل در لغت به معنای «برگردانیدن و تقلب کردن» آمده است. جرم جعل در یک تعریف ساده یعنی ساختن یا تغییر دادن نوشته یا مهر یا سند و… به ضرر دیگری، به‌ گونه‌ای که به‌جای نمونه اصلی آن جلوه داده شود.

نحوه مطالبه خسارت ناشی از تصادفات رانندگی از بیمه

آقای علی مظفری، رئیس کل محترم دادگستری استان قم، با اعلام اینکه از سوی شعب اول و دوم دادگاه تجدیدنظر استان قم، در خصوص پرداخت خسارت بدنی به راننده مسبب حادثه فاقد گواهینامه رانندگی از محل بیمه‌نامه موضوع ماده ۳ قانون بیمه اجباری خسارات وارده شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه، آراء مختلف صادر شده، درخواست طرح موضوع را در هیات عمومی دیوان عالی کشور نموده است که گزارش امر به‌شرح آتی تقدیم می‌شود:

نحوه مطالبه خسارت ناشی از تصادفات رانندگی از بیمه

 پس از وقوع هر تصادف رانندگی و ورود خسارت، نخستین سوالی که به ذهن زیان‌‌دیده متبادر می گردد نحوه مطالبه و دریافت خسارت های مالی و جانی وارد شده به وی از بیمه گر بیمه شخص ثالث یا  بیمه بدنه می باشد  «قانون بیمه اجباری وسایل نقلیه» مقررات مربوط به جبران خسارت را در تصادف‌های رانندگی بیان می‌کندکه در ادامه به ضوابط دریافت خسارت بر اساس این قانون اشاره می گردد .

درج تاریخ اشتباه در قرارداد

آیا درج تاریخ مقدم بر انجام معامله توسط طرفین عقد، جعل سند عادی محسوب می‌شود؟ در صورت ورود ضرر به شخص ثالث با درج تاریخ مقدم بر وقوع عقد و تنظیم قرارداد صوری آیا موضوع جعل است؟ و شاکی چه شخصی محسوب می‌شود؟

انکار امضاء چک

چک به عنوان یک سند تجاری معتبر در نظام اقتصادی نقش مهم و اساسی دارد و به همین دلیل قوانین و اصول تجاری خاصی بر این سند حاکم است.

بررسی جرم جعل در قانون مجازات اسلامی

جعل عبارت از ساختن یا تغییر دادن آگاهانه هرگونه نوشته یا سندی به ضرر فرد دیگر با هدف نشان دادن آنها به عنوان نسخه اصلی است.

مجازات قانونی دریافت و پرداخت رشوه

مجازات قانونی جرم ارتشاء ارتشاء جرمی است که از دیرباز در جوامع مختلف بشری وجود داشته و دارد. این جرم مستقیماً با نهادهای دولتی و حکومتی در ارتباط است؛ به ‏نحوی که ارتکاب این جرم می ‎تواند حاکی از فساد موجود در بین کارکنان نهادهای دولتی و حکومتی باشد. 

مسئولیت حقوقی و کیفری مالک خودرو در تصادفات رانندگی

قانونگذار برای اشخاصی که بدون گواهینامه رانندگی می‎ کنند، مجازات‎ هایی همچون حبس ، جزای نقدی و محرومیت از رانندگی برای مدتی معین را در نظر گرفته است که با توجه به شرایط، اوضاع و احوال، نوع حادثه و ... برای مرتکب این جرم توسط قاضی مجازات تعیین می‎ شود و بر حسب میزان تقصیر مسئول جبران خسارت  ناشی از تصادفات رانندگی متغیر می باشد .  

آدم‌ربایی از منظر قانون

گاهی اتفاق می‌افتد که برخی اشخاص برای رسیدن به هدف خاصی مانند دستیابی به پول، انتقام‌گیری، وادار کردن دیگری به انجام دادن کاری خاص و... شخصی را می‌ربایند. به این عمل هم در اصطلاح عامیانه و هم در ادبیات حقوقی، آدم‌ربایی گفته می‌شود.

جزییات و مزایای قانون جدید چک

اعمال تغییرات در قانون جدید چک منجر به خروج صدور دسته ‌‎چک از حیطه اختیار بانک‌های تجاری و تمرکز آن در سامانه صیاد بانک مرکزی گردید و علاوه بر ایجاد محدودیت های جدید هنگام صدور گواهی عدم پرداخت چک  ،  بانک مکلف است برای ارائه دسته‌چک به مشتریان خود، صرفاً از طریق سامانه صدور یکپارچه چک (صیاد) نزد بانک مرکزی اقدام کند.

Go to Top