واکنش دادگستری کرمان به ویدئوی اجرای مهریه یک میلیون شاخه گل

رییس‌کل دادگستری استان کرمان به انتشار ویدئویی در فضای مجازی مبنی بر اجرای مهریه یک میلیون شاخه گل در کرمان واکنش نشان داد و گفت: دستگاه قضایی این استان بررسی‌های تخصصی خود را در چارچوب قانون و به منظور شفاف‌سازی ابعاد مختلف این اقدام در دست انجام دارد.

یدالله موحد با اشاره به انتشار ویدئویی در فضای مجازی مبنی بر اجرای مهریه یک میلیون شاخه گل در کرمان، گفت: پرونده مربوط به این اقدام در دادگستری استان کرمان مطرح نبود و به تبع آن هیچ نماینده‌ای از دادگستری در محل اجراییه حاضر نشده بلکه موضوع مربوط به اجرای ثبت شهرستان آستانه اشرفیه بوده که نیابت اجرای آن به اداره ثبت اسناد شهر کرمان واگذار شده است.
وی اظهار کرد: نتایج بررسی‌های اولیه انجام‌شده از سوی دستگاه قضایی این استان بیانگر آن است که محل اجرای تعهدات طبق موافقت کتبی زوجین، پارکینگ همجوار گلزار شهدای کرمان بود و این اقدام در محل مذکور با حضور مأمور اجرای اداره ثبت اسناد شهر کرمان انجام شده است. رییس‌کل دادگستری استان کرمان افزود: زوجه پس از تحویل گرفتن گل‌ها، بدون انجام هرگونه هماهنگی با مراجع مربوطه و اخذ مجوزهای لازم اقدام به انتقال بخشی از گل‌ها به محل گلزار شهدا کرده است. وی بیان کرد: دلیل انتخاب گلزار شهدای کرمان به عنوان محل اجرای این اجراییه، یک پرسش جدی است و بنا به نتایج بررسی‌های انجام‎شده، مدیرکل بنیاد شهید استان کرمان پس از کسب اطلاع از چنین موضوعی بلافاصله دستور جلوگیری از تخلیه این گل‌ها را صادر کرده است. به گزارش روابط عمومی دادگستری استان کرمان، موحد در پاسخ به این پرسش که چرا کرمان به عنوان محل اجرای مهریه یک میلیون شاخه گل انتخاب شده است، عنوان کرد: با توجه به اینکه محل اقامت زوج (مدیون) کرمان بوده، این نیابت به اداره ثبت اسناد کرمان ارسال شده است. وی تاکید کرد: فرد مصاحبه‌کننده در این ویدئو، کارشناس رسمی گل و گیاه بود که طبق درخواست زوجه در محل جهت سنجش سلامت و کیفیت گل‌ها حاضر شده است.
رییس‌کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر این مطلب که اجازه نخواهیم داد عده‌ای مسایل شخصی خود را با احساسات مردم شهیدپرور گره بزنند، گفت: دستگاه قضایی این استان بررسی‌های تخصصی خود را در چارچوب قانون و به منظور شفاف‌سازی ابعاد مختلف این اقدام در دست انجام دارد و نتایج آن را به صورت کامل از طریق رسانه‌های رسمی استان و کشور اطلاع‌رسانی خواهد کرد.