اظهارات دادستان کل کشور در مورد  به ورزشگاه رفتن زنان 

 

دادستان کل کشور با اشاره به بحث‌های اخیر درباره ورود زنان به ورزشگاه‌ها، گفت: اینکه گیر داده‌اند که حتماً در ورزشگاه‌های ایران زن هم باید راه پیدا کنند دلشان برای زنان ما سوخته؟ دلشان برای سالن‌های ورزشی ما سوخته؟ دلشان برای این سوخته که زن‌ها هم از فیوضات عالیه تماشای فوتبال محروم نباشند؟ این را ساده نگیرید.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری چهارشنبه ۱۶ مرداد در دانشگاه خوارزمی با اشاره به سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی، گفت: این افتخاری است که از آثار و برکات انقلاب اسلامی در حوزه علم و دانش است.

منتظری افزود: در طول سال‌هایی که جهاد دانشگاهی مشغول تلاش و فعالیت بوده بیش از ۲۵ هزار اثر و ۲۲ هزار مقاله علمی را توانسته تقدیم جامعه و محیط دانشگاه کند که این بسیار ارزشمند است و به بنیانگذاران این نهاد و کسانی که در این سال‌ها تلاش کرده و در جهاد دانشگاهی افتخاراتی آورند تبریک می‌گوییم.

دادستان کل کشور به فرارسیدن روز خبرنگار هم اشاره و اعلام کرد: یاد و خاطره شهید صارمی که به همراه هفت نفر از کارکنان خدمتگذار کشور در مزارشریف به شهادت رسیدند هم گرامی می‌داریم و روز خبرنگار را به خبرنگارانی که رسالتی سنگین بر عهده دارند تبریک می‌گوییم.

منتظری در ادامه با اشاره به شعار عقلانیت انقلابی خاطرنشان کرد:  عقلانیت انقلابی یعنی نفی عقلانیت غربی و سکولارسیم و هرچیزی که مغایر با پایه‌های نظام جمهوری اسلامی است، وقتی که عقلانیت انقلابی را بخواهید ابزار حرکت قرار دهیدحتما باید توجه داشته باشید که لازمه عقلانیت انقلابی مبارزه با  ستمگری، استکبار و هر نوع ظلم‌پذیری است.

وی ادامه داد: در جمهوری اسلامی عملکرد را نباید ملاک و شاخص قرار داد، اسلام، اعتقاد شما به پیامبر و خدا نباید کوچکترین ارتباطی به کسانی که برای شما افراد شاخصی هستند نداشته باشد چون افراد معصوم نیستند، این را برای این می‌گویم که اگر در اشخاص مهم لغزشی را دیدید در اعتقاد شما اثری نداشته باشد چون شما اعتقاد خود را از اشخاص نگرفته‌اید بلکه اعتقادات خود را از منابع مطمئنی چون قرآن، حدیث و عقل گرفته‌اید.

دادستان کل کشور افزود: مقاومت هوشمندانه هم لازمه عقلانیت انقلابی است، باید مقاومت هوشمندانه هم داشت تا در مسیر درست حرکت کرد، حرکت در مسیر خواه ناخواه با مانع یا کندکننده حرکت مواجه می‌شود به همین دلیل مقاومت لازم است.

وی ادامه داد: امروز حتی دشمنان هم به این اذعان دارند که آن چیزی که منطقه ما را در برابر ظلم و استکبار توانسته نگه دارد مقاومت است، آثار مقاومت در ایران، عراق، لبنان، سوریه و در کشور مظلوم بیچاره و مفلوک و درمانده از نظر ظاهری و مادی هم می‌توانید ببینید که یک طرف سعودی جنایتکار و یک طرف هم این ملت مظلوم است اما اثر مقاومت را می‌توانید ببینید.

منتظری خاطرنشان کرد: ما براساس اطلاعات دقیق و معلوماتی که داریم دشمن در عرصه‌های مختلف و با ابزارهای گوناگون به شدت در حال تهاجم و شبیخون زدن به جوانان، مردم، دختران و پسران ماست، با اخباری که به ما می‌رسد می‌بینیم که دشمن با تمام توان، تلاش و با ابزارهای مختلف به دنبال این است که مقاومت تسلیحاتی را در هم بشکند و با اتاق فکرهای دقیق به دنبال نفوذ و هدف قرار دادن اعتقادات جوانان است.

دادستان کل کشور افزود: آنقدر سرمایه‌گذاری می‌کنند، نفوذی که دشمن در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و هنری برای آن تلاش می‌کند، باید خیلی مراقب بود.

وی تصریح کرد: امروز یکی از مهمترین وسایلی که باید در زندگی به آن توجه کنیم مقاومت است، دشمن می‌خواهد مقاومت ما و تار و پود اجتماعی و اعتقادی ما را از بین ببرد.

دادستان کل کشور تصریح کرد: سندی به نام سند ۲۰۳۰ را درست کرده‌اند، در ظاهر گفتند که ما سند ۲۰۳۰ را تمام کرده‌ایم ولی ما آثار و جای پای سند ۲۰۳۰ را در بخش‌های مختلف داریم می‌بینیم من در این خصوص به برخی از مسئولین در عرصه‌های فرهنگی، هنری و علمی در جلسات و در نشست‌های خصوصی هشدار می‌دهم، نمونه‌ها را نشان می‌دهیم، نامه می‌نویسیم، برخورد قضایی هم می‌کنیم اما آن را علنی نمی‌کنیم.

منتظری افزود: اینکه فیفا می‌آید رسماً اعلام می‎کند اگر چنانچه ورزش ایران زنان را در ورزشگاه‌ها راه ندهد ما ایران را از حضور در بازی‌های بین‌المللی محروم می‌کنیم این را شما ساده می‌اندیشید؟ این حرف ساده‌ای نیست، فیفا چه کار دارد به اینکه در کشوری ۱۰، ۵۰۰، هزار یا پنج هزار تماشاگر برای فوتبال می‌رود حتماً تعدادی از آنان باید زن باشند؟

وی اضافه کرد: اینکه گیر داده‌اند که حتما در ورزشگاه‌های ایران هم باید زن هم باید راه پیدا کنند دلشان برای زنان ما سوخته؟ دلشان برای سالن‌های ورزشی ما سوخته؟ دلشان برای این سوخته که زن‌ها هم از فیوضات عالیه تماشای فوتبال محروم نباشند؟ این را ساده نگیرید.

منتظری افزود: ما در نمایشگاه کتاب امسال از فضای آلوده‌ای که عده‌ای در نمایشگاه کتاب ایجاد کردند چه عکس‌ها و چه کتاب‌ها و جزوه‌ها و چه مطالب انحرافی به دست آوردیم.

وی ادامه داد: دو سال قبل هم در نمایشگاه کتاب برای من جزوه‌ای آوردند که مطابق سند ۲۰۳۰ آموزش‌های جنسی برای بچه‌ها در آن وجود داشت.

منتظری افزود: یکی از برنامه‌های اساسی در جنگ این است که مواضع، سلاح‌ها و تاکتیک دشمن را شناسایی کرد، دانشجویان باید حتماً دشمن را بشناسد تا بتوانیم در برابر آن مقاومت کنیم.

وی در خصوص عدالت‌خواهی اخلاق مدارانه هم گفت: نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر عدالت است، در جمهوری اسلامی حاکمیت باید عادلانه باشد و البته عدالت فقط بر عهده عدلیه نیست بنابراین مدیران جمهوری اسلامی از قضایی، اجرایی تا تقنینی باید در چهارچوب عدالت حرکت کنند.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: متأسفانه فضای مجازی ما به شدت آلوده است و انواع و اقسام آلودگی‌ها در فضای مجازی وجود دارد، هرگاه خواستید در مورد موضوعی تصمیم بگیرید خبر را از منبع صحیح به دست بیاورید و اگر دیدید که حرکت غیرعادلانه‌ای است در هر کجا در قوه قضایی یا هر جای دیگر آن را مطالبه‌گری کنید.

توضیح منتظری درباره پرونده معاون اجرایی سابق قوه قضاییه

وی در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان در خصوص پرونده معاون اجرایی سابق قوه قضاییه که اخیراً بازداشت شده است  هم گفت: بنده دو بار در دستگاه قضایی از طرف مقام معظم رهبری مأموریت پیدا کردم که نظارت و بازرسی جامعی از کل قوه قضاییه داشته باشم یک بار در زمان آیت‌الله یزدی و یک بار هم در اواخر مدیریت مرحوم آیت‌الله شاهرودی.

دادستان کل کشور ادامه داد: در این مأموریت تمامی زوایای قوه قضاییه را بررسی کردم و گزارش دادم، در قوه قضاییه تلاش‌های زیادی می‌شود ما انسان‌های واقعاً سالم و خدوم در قوه قضاییه کم نداریم، در حاشیه آن افراد سودجو هم پیدا می‌شوند، در خصوص این پرونده خاص،  این کسی که اسم بردید کلیات داد و ستدهای وی را می‌دانستیم و از زمانی که یک سری علایم و نشانه‌های شاخص‌تر به دست آمد از همان دوره قبل و به تدریج بررسی شروع شد، تدریجی به این دلیل که چون برخی افراد طوری حرکت می‌کنند که آثاری از خود بر جای نگذارند یکی از مشکلات ما در برخورد با فساد همین است که با زحمت زیاد می‌توان محقق شدن جرم را تشخیص داد.

منتظری ادامه داد: کارهای اطلاعاتی و امنیتی در این خصوص شدت گرفته و هر کسی که در این زمینه شریک باشد با وی برخورد خواهد شد و خط قرمزی در برخورد با افراد نداریم.

وی افزود: ما باید نسبت به مبارزه با فسادهای گوناگون حساس باشیم البته به همان مقدار هم باید حساب آبروی اشخاص را بکنیم، انتظار جامعه این است که از الان همه اقدامات را بگوییم ولی شرعاً مجاز نیستیم چون هنوز تحقیقات تکمیلی نشده، دفاعیاتی انجام نشده حکمی قطعی نشده است.