اخبار حقوقی و قضایی در هفته ‌دوم اسفند ۹۹

تشکیل پرونده قضایی برای حوادث اخیر سراوان در دادسرای نظامی سیستان و بلوچستان، اطلاعیه درباره آزمون وکالت و چند مورد دیگر از جمله اخبار حقوقی و قضایی  هفته دوم اسفند ۹۹ بود.

به گزارش ایسنا، گزیده اخبار حقوقی و قضایی  در این هفته به شرح زیر می باشد .

قاضی اسم افرادی که در حبس قرار دارند را دائم مرور کند

حجت الاسلام والمسلمین رییسی رئیس قوه قضاییه در جلسه مسولان قضایی  گفت: در امر قضا، علم و ادب مباحث مهمی برای کسی است که در کسوت و جایگاه قضا قرار گرفته است.   

کمک یک میلیاردی برای آزادی زندانیان پدر

   سازمان زندان‌ها اعلام کرد: همزمان با ولادت امام علی (ع)، طرحی تحت عنوان «پویش به عشق علی برای پدر» برگزار شد که طی آن یک میلیارد و ۱۵۰ هزار تومان برای آزادی پدران زندانی با جرایم مالی جمع آوری شد. 

محسنی اژه‌ای: خداوند توبه انسان‌ها را می پذیرد

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه در جلسه شورای مدیران سازمان پزشکی قانونی کشور  گفت: خداوند توبه انسان‌ها و بازگشت آنان به راه راست را می پذیرد.       

وی در برنامه دستخط درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: مبارزه با مفاسد اقتصادی بدون خط قرمز، کار آسانی نیست.    

در موضوع سانچی اجساد ۳ نفر به پزشکی قانونی تهران ارجاع شد

سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد که در مورد کشتی سانچی که دی ماه سال ۹۶ در آب‌های شرقی چین غرق شد، اجساد ۳ نفر از متوفیان به پزشکی قانونی تهران  ارجاع شده بود و پرونده ۹ نفر از خدمه نفتکش سانچی به پزشکی قانونی ارجاع نشده بود.

تشکیل پرونده قضایی برای حوادث اخیر در سراوان

علیرضا موسایی دادستان نظامی استان سیستان و بلوچستان در نشستی که با حضور استاندار، سران طوایف و ریش سفیدان و فرماندهان نظامی و انتظامی درباره حوادث اخیر تشکیل  شده بود، گفت: درباره حوادث رخ داده در گذر مرزی شمسر شهرستان سراوان، از همان لحظات ابتدایی، پرونده ای در دادسرای نظامی استان تشکیل شد که  به طور ویژه در دست رسیدگی است.

پرونده ایرنا در دادگاه مطبوعات مختومه شد

احمد مومنی راد سخنگوی هیات منصفه مطبوعات از رسیدگی به ۴ پرونده مطبوعاتی در هفته گذشته در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی خبر داد و گفت: پرونده اول مربوط به مدیر مسئول خبرگزاری ایرنا به اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی بود که پس از تشکیل دادگاه وکیل شاکی رضایت خود را به ریاست دادگاه اعلام کرد و پرونده مختومه اعلام شد.

اجرای حکم عضو گروهک تروریستی جبهه النصره

جاسم حیدری، یکی از اعضای اصلی گروهک تروریستی حرکه النضال العربی لتحریر الاهواز و جبهه النصره پس از انجام رسیدگی‌های قضایی مجرم شناخته و به اعدام محکوم شد.         

احیای کارخانه پارس لامع با ۲۰۰ کارگر

کارخانه پارس لامع در استان البرز با ۲۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت تا یکی دیگر از ده‌ها کارخانه‌ای باشد که چرخ‌های آن طی یک سال اخیر در نتیجه ورود دستگاه قضایی و با تدابیر اتخاذ شده از ناحیه مسئولان قضایی، به حرکت درآمده است.

مصادیق محتوای مجرمانه افزایش یافت

با تصویب کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، مصادیق محتوای مجرمانه افزایش یافت.

آزمون وکالت  (۲۲ اسفند) برگزار می‌شود

سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه ای درباره‌ برگزاری آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانون‌های وکلای دادگستری ایران سال ۱۳۹۹ اعلام کرد که  آزمون وکالت صبح روز  جمعه ۲۲ اسفندماه برگزار می‌شود.