اخبار حقوقی هفته دوم مرداد ۱۴۰۰

اعلام حکم پرونده حسام الدین آشنا، آزادی ۲۶۰ زندانی جرائم غیرعمد و چند مورد دیگر از اخبار حقوقی و قضایی هفته گذشته بودند.

به گزارش ایسنا، مهمترین اخبار حقوقی و قضایی هفته گذشته را در این گزارش می خوانید: 

افزایش ۱۸ درصدی پرونده‌های وارده به دادگستری تهران در ۴ ماهه ابتدایی سال

محمدجواد حشمتی رئیس کل دادگستری استان تهران از افزایش ۱۸ درصدی پرونده‌های وارده به دادگستری استان تهران در ۴ ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد.     

  دستور رئیس سازمان تعزیرات برای صدور آرای فوری و بازدارنده در پی تاکید رئیس قوه قضائیه

محسن عسکری مدیر کل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی از صدور بخشنامه رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در پی تاکید رئیس قوه قضائیه در خصوص برخورد با تخلف‌ها مبنی بر صدور آرای فوری و بازدارنده خبر داد. 

 محسنی اژه‌ای: به دنبال شکستن انحصارها خواهیم بود

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای  رئیس قوه قضاییه گفت: در اجرای سند تحول قضایی باید در وهله نخست وظایف هر بخش و دستگاه و در وهله دوم دستگاه نظارت کننده و پیگیر موضوع، مشخص شود و  کمیسیون ویژه اجرای سند تحول قضایی باید مشخص کند کدام راهکارهای تعیین شده در سند تحول نیاز به وضع قانون و ابلاغ دستورالعمل دارند.     

رئیس قوه قضاییه همچنین در رابطه با تسریع در تعیین تکلیف پرونده‌های فساد اقتصادی، پرونده‌هایی که متهم زندانی دارند و پرونده‌های کثیرالشاکی ماموریت ویژه‌ای به روسای کل دادگستری و دادستان‌ها داد و از دادستان کل کشور خواست که به روند رسیدگی و صدور هرچه سریعتر تصمیم نهایی در این رابطه نظارت نماید.          

بازداشت مدیرعامل سابق آبفا خوزستان 

عباس حسینی‌پویا دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان از تشکیل پرونده قضایی با موضوع شبکه اختلاس، رشاء و ارتشاء، تحصیل مال از طریق نامشروع در شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان خبر داد. 

رضا خشنودی معاون دادستان کل کشور در پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم نیز در این باره  گفت: احضار و بازداشت برخی از مسئولان در خصوص موضوع آب در خوزستان انجام شده و پرونده آن در حال رسیدگی است.                  

 آزادی ۲۶۰ زندانی غیرعمد در طرح «قربان تا غدیر»

ستاد دیه کشور اعلام کرد:  پویش آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، ویژه عید قربان تا عید غدیرخم زمینه آزادی ۲۶۰ محکوم مالی و بدهکار دیه را فراهم کرد. 

اعلام حکم پرونده حسام الدین آشنا 

احمد مومنی راد سخنگوی هیات منصفه جرایم مطبوعاتی و سیاسی گفت: در روز یکشنبه دهم مرداد ماه ۱۴۰۰ در شعبه ۶ دادگاه کیفری یک استان تهران یک پرونده جرم سیاسی به ریاست قاضی  شقاقی رسیدگی شد و  هیات منصفه در رسیدگی به پرونده حسام الدین آشنا  در یک  اتهام و دو شکایت، متهم  را با اکثریت آرا مجرم دانست  و ضمنا با اکثریت آرا متهم را مستحق تخفیف دانست.       

به برکت انقلاب اسلامی توفیق خدمت نصیب ما شده است

حجت الاسلام  حکمت علی مظفری رئیس دیوان عدالت اداری گفت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و مجاهدت ملت شریف ایران، توفیق خدمت نصیب ما شده است.   

 عفو و تخفیف مجازات ۳۱۶ نفر از محکومان تعزیرات حکومتی   

علیرضا نورنژاد مدیرکل نظارت بر اجرای احکام سازمان تعزیرات حکومتی از عفو و تخفیف مجازات ۳۱۶ نفر از محکومان تعزیرات حکومتی خبر داد.     

همه امید دارند مشکلات مردم توسط دولت جدید حل شود

آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان گفت: این امید را همه دارند که ان شاءالله مشکلات مردم مانند گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی توسط دولت جدید حل شود.

لزوم تعیین سقف قرارداد در لیگ برتر فوتبال

سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد: موضوع تعیین سقف قراردادها با حضور مدیران هفت باشگاه دولتی و صنعتی در سازمان بازرسی کل کشور بررسی شد.                                 

انتهای پیام