حکم قصاص متهم به قتل یک وکیل دادگستری تایید شد

 

وکیل مدافع اولیای دم فرزانه پوررجبی- وکیلی که ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ مقابل دادگستری لنگرود به ضرب گلوله کشته شد- از ارسال پرونده برای اجرای حکم قصاص متهم، به اجرای احکام رشت خبر داد.

عبدالصمد خرمشاهی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: پیش از این از سوی شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان گیلان در خصوص متهم به قتل مرحومه فرزانه پوررجبی وکیل دادگستری حکم قصاص صادر شده بود که این رأی با اعتراض متهم به دیوان عالی کشور ارسال شد.

وی افزود: نهایتا شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور نیز دفاعیات وکیل متهم را قانع کننده ندانست و دادنامه صادره مبنی بر قصاص متهم به قتل خانم پوررجبی به شعبه اجرای احکام  کیفری رشت ارسال شد.

خرمشاهی تصریح کرد: زمان اجرای حکم مشخص نیست و باید مراحل استیذان را پشت سر بگذارد.

براساس این گزارش، خرمشاهی پیش از این به ایسنا گفته بود که طبق رأی صادره از سوی شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان گیلان در خصوص متهم به قتل مرحومه فرزانه پوررجبی وکیل دادگستری و با استناد به ماده ۲۹۰ قانون مجازات اسلامی و همین طور ماده ۶۵ قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات، “علی. ر” متهم پرونده به لحاظ قتل عمدی مرحومه پوررجبی به یک بار قصاص نفس در ملاعام در محل ارتکاب قتل و به لحاظ حمل سلاح شکاری غیرمجاز به تحمل دو سال حبس و ضبط آن محکوم شد.

فرزانه پور رجبی ۳۰ اردیبهشت ماه سال ۹۷ مقابل دادگستری لنگرود توسط شخصی که قبلاً رابطه کاری با او داشت کشته شد.