معاون منابع انسانی دادگستری استان تهران گزارشی از عملکرد ۹ ماهه این معاونت ارائه کرد و گفت: در سطح استان تهران تعداد ۱۸۹۷ نفر قاضی داریم و در ۹ ماهه سال جاری، ۱۶۶ قاضی ورودی داشتیم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی و رسانه دادگستری کل استان تهران، محمدرضا مرادی حقگو، معاون منابع انسانی دادگستری تهران در جلسه شورای معاونین دادگستری تهران به بیان عملکرد ۹ ماهه معاونت منابع انسانی پرداخت و گفت: کارهای نهایی کتابخانه اداره آموزش در حال انجام است و این فضای علمی بی نظیر از حیث نرم افزار، خرید کتب و تجهیزات گرافیکی در حال تجهیز نهایی است.

وی خاطرنشان کرد: در سطح استان تهران تعداد ۱۸۹۷ نفر قاضی داریم و در ۹ ماهه سال جاری، ۱۶۶ قاضی ورودی داشتیم و ۱۱۴ همکار قضایی به دلیل بازنشستگی، استعفاء، بازخرید یا فوت منفک شده‌اند که در مجموع ۵۲ نفر به تشکیلات قضایی استان تهران اضافه شده است.

معاون منابع انسانی دادگستری تهران افزود: تکلیفی که اجرای آن را ریاست معظم قوه قضاییه بر دوش معاونت منابع انسانی گذاشتند؛ تامین قاضی برای ۲۶ شعبه بلاتصدی استان تهران بود که بلافاصله در این زمینه کمیسیون نقل و انتقالات قضات تشکیل شد و بدین ترتیب ۱۵ نفر از شهرستان، ۹ نفر از دادسرا و ۲ نفر از سایر استانها؛ مجموعا ۲۱ نفر آقا و ۵ نفر خانم از قضات به صورت قطعی به محاکم تهران منتقل شدند و علاوه بر این تعداد ۱۴ نفر از قضات دادسرا به محاکم تهران اضافه می‌شوند.

معاون منابع انسانی دادگستری تهران عنوان کرد: با تایید رئیس کل دادگستری استان تهران و هماهنگی صورت گرفته با معاونت منابع انسانی قوه قضاییه از محل مصوبه شورای معاونین، تعداد ۸۴ نفر قاضی مورد تصویب قرار گرفت که تلاش داریم تا ابلاغ ماموریت مجموع ۶۰ نفر از آنان صادر شود و انتقال تعداد یک نفر از هر استان در مرحله استعلام نظارتی است که در صورت تکمیل کار و اضافه شدن ۶۰ نفر قاضی کمک بزرگی به نیروهای قضایی استان تهران خواهد شد.

مرادی حقگو در بخش دیگری از گزارش خود در خصوص کارکنان اداری اظهار کرد: دادگستری کل استان تهران بیش از ۷ هزار کارمند اداری دارد که در ۹ ماهه امسال نیز در مجموع حدود ۱۱۶ نفر به کادر اداری ما اضافه شده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص تامین کارکنان اداری گفت: از محل آزمون سال ۹۶ تعداد ۱۵۰ نفر ذخیره طلب داریم که ۶۰ نفر در لیست جدید قرار دارند و در حال انجام مراحل گزینش هستند و تکمیل نیروهایی از جمله پیشخدمت، بازرسی نسوان و نگهبان در حال اضافه شدن به کادر اداری هستند.