گلایه جلیل مالکی از سیستم دوگانه برای تعیین تعداد کارآموز وکالت

به گزارش اختبار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس کانون وکلای مرکز در خصوص چگونگی تعیین ظرفیت آزمون وکالت امسال اعلام کرد: کانون وکلا مکلف به پذیرش ظرفیتی  است که اعضای کمیسیون قانون کیفیت تعیین می کنند.

دکتر مالکی، رییس کانون وکلای مرکز افزود: این کمیسیون با توجه تعداد پرونده‌های قضایی، تعداد پرونده‌هایی که با وکیل یا بدون وکیل پیش می‌روند، جمعیت حوزه قضایی، تعداد وکلای که در آنجا وجود دارند و تعداد شعب به محاکم، تعداد ظرفیت کارآموزان در هر سال و در هر حوزه قضایی  را مشخص می‌کند.

دکتر مالکی اعلام کرد: اعتراض ما به قوه قضاییه این موضوع است که چرا سیستم دوگانه وجود دارد چرا مرکز قوه قضاییه دو برابر تعداد را به عنوان کارآموز پذیرش می‌کند و سوال اینجاست که چه تفاوتی میان مرکز وکلا و کانون‌های وکلا وجود دارد.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز با بیان اینکه این موضوع همیشه مورد اعتراض ما قرار داشته است گفت: کانون وکلای دادگستری مرکز مراتب اعتراض خود را به قوه قضاییه اعلام کرده و با توجه به صحبت‌های رئیس قوه قضائیه که ازدیاد وکیل را موجب فساد دانسته است، پذیرش ۵ هزار یا ۷ هزار کارآموز توسط مرکز قوه قضاییه برخلاف سیاست‌های کلی قوه قضائیه است.

در پایان مالکی بیان کرد: انتظار داریم قوه قضائیه این وضعیت را حل کند و اجازه ندهد با وجود ۲۵ کانون وکلای دادگستری سراسر کشور آزمون و پذیرش کارآموز توسط مرکز وابسته به قوه قضائیه انجام شود.