فهرست قوانین سایت

فهرست قوانین سایت مشاهده و دانلود قوانین مهم و کاربردی ایران تحت ورد در این قسمت شما می توانید حسب نیاز خود قوانین حقوقی ، قوانین جزایی و سایر قوانین را تحت ورد مشاهده و یا دانلود نمایید .

قانون اصلاح قانون صدور چک مصوب اردیبهشت ۱۴۰۰

قانون اصلاح قانون صدور چک مصوب ۱۴۰۰ ماده ۱- در ماده (۶) قانون صدور چک مصوب ۱۶/۴/۱۳۵۵ با اصلاحات و الحاقات بعدی عبارت‌های «و مدت اعتبار» و «حداکثر مدت اعتبار چک از زمان دریافت دسته‌چک سه سال است و چک‌هایی که تاریخ مندرج در آن‌ها پس از مدت اعتبار باشد، مشمول این قانون نمی‌شوند.» حذف می‌شود.

قانون الحاق دو‌ ماده به کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی

قانون الحاق دو‌ ماده به کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی ماده ۱- یک ماده به شرح زیر به عنوان ماده (۴۹۹ مکرر) به کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات های بازدارنده) مصوب ۲/۳/۱۳۷۵ الحاق می شود:

قانون مجازات جرائم نیروهای مسلح

قانون مجازات جرائم نیروهای مسلح مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۰۹فصل اول – مواد عمومیماده ۱ – دادگاههای نظامی به جرائم مربوط به وظائف خاص نظامی و انتظامی‌ کلیه ‌افراد زیر که در این قانون به اختصار «‌نظامی» خوانده می‌شوند رسیدگی می‌کنند: ‌الف – کارکنان ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران وسازمانهای وابسته. ب – کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران و سازمانهای وابسته.

قانون حمایت از کودکان و نوجوانان

قانون حمایت از کودکان و نوجوانان مصوب ۱۳۸۱/۰۹/۲۵ماده ۱ – کلیه اشخاصی که به سن هجده سال تمام هجری شمسی نرسیده‌اند از‌حمایت‌های قانونی مذکور در این قانون بهره‌مند می‌شوند.ماده ۲ – هر نوع اذیت و آزار کودکان و نوجوانان که موجب شود به آنان صدمه‌جسمانی یا روانی و اخلاقی وارد شود و سلامت جسم یا روان آنان را به مخاطره اندازد‌ ممنوع است.

قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بد سرپرست

قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بد سرپرست مصوب ۱۳۹۲/۰۶/۳۱ ماده ۱ـ سرپرستی کودکان و نوجوانان فاقد سرپرست به منظور تأمین نیازهای مادی و معنوی آنان، با اذن مقام معظم رهبری و مطابق مقررات این قانون صورت می‌گیرد.

قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵

فصل اول – در جرایم ضد امنیت داخلی و خارجی کشورماده ۴۹۸ – هر کس با هر مرامی، دسته، جمعیت یا شعبه جمعیتی بیش از دو نفر در داخل یا خارج از کشور تحت هر اسم یا عنوانی تشکیل دهد یا ‌اداره نماید که هدف آن بر هم زدن امنیت کشور باشد و محارب شناخته نشود به حبس از دو تا ده سال محکوم می‌شود.

قانون اصلاح قانون مبارزه با پولشویی

قانون اصلاح قانون مبارزه با پولشویی مصوب ۱۳۹۷/۷/۳ مجلس شورای اسلامی و ۱۳۹۷/۱۰/۱۵ سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام مجموعه قوانین

قانون جرایم رایانه ای ( الحاقی به قانون مجازات اسلامی مصوب ۹۲ )

قانون جرایم رایانه ای هرکس به طور غیرمجاز به داده ها یا سامانه های رایانه ای یا مخابراتی که به وسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده است دسترسی یابد، به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (۵.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا بیست میلیون (۲۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهدشد.

لایحه الحاق یک تبصره به ماده ۱۴ قانون صدور چک

قانون چک ، دانلود قانون چک ،متن کامل قانون چک ، قانون چک مصوب ، قانون زندان بابت چک ، متن کامل قانون چک لایحه الحاق یک تبصره به ماده ۱۴ قانون صدور چک – مصوب ۱۳۵۵ – و اصلاحات بعدی آن آخرین وضعیت: این لایحه در جلسه مورخ ۹۸/۰۸/۱۲ هیأت وزیران به تصویب رسید و طی نامه شماره ۱۱۱۵۴۴ مورخ ۹۸/۰۹/۰۴ جهت طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۹۲

قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ بخش اول – کلیات فصل اول – تعریف آیین دادرسی کیفری و اصول حاکم بر آن ماده ۱- آیین دادرسی کیفری مجموعه مقررات و قواعدی است که برای کشف جرم، تعقیب متهم، تحقیقات مقدماتی، میانجیگری، صلح میان طرفین، نحوه رسیدگی، صدور رأی، طرق اعتراض به آراء، اجرای آراء، تعیین وظایف و اختیارات مقامات قضایی و ضابطان دادگستری و رعایت حقوق متهم، بزه‌دیده و جامعه وضع می‌شود.

قانون چک

متن کامل قانون چک با آخرین اصلاحات با وجود اهمیت چک در مبادلات امروز نسبت به آن بی توجهی هایی صورت گرفته ودر بسیاری از موارد دیده شده عدم آگاهی از یک ماده یا تبصره آن به دشواری های زیادی برای شهروندان منتهی شده از همین رو وبا هدف آگاهی شما عزیزان متن کامل قانون چک را می آوریم.

قانون اصلاح قانون صدور چک

متن قانون اصلاح قانون صدور چک  ماده ۱- متن زیر به عنوان تبصره به ماده (۱) قانون صدور چک مصوب ۱۳۵۵/۴/۱۶ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن الحاق می‌گردد:

آئین‌نامه نحوه اجرای احکام حدود، سلب حیات، قطع عضو، قصاص نفس و عضو و جرح، دیات، شلاق، تبعید، نفی بلد، اقامت اجباری و منع از اقامت در محل یا محل‌های معین

آئین‌نامه نحوه اجرای احکام حدود، سلب حیات، قطع عضو، قصاص نفس و عضو و جرح، دیات، شلاق، تبعید، نفی بلد، اقامت اجباری و منع از اقامت در محل یا محل‌های معین در اجرای ماده (۲۱۶) قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ و ماده (۵۴۹) قانون آئین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ «آئین‌نامه نحوه اجرای احکام حدود، سلب حیات، قطع عضو، قصاص نفس، عضو و جرح، دیات، شلاق، تبعید، نفی بلد، اقامت اجباری و منع از اقامت در محل یا محل‌های معین» به شرح مواد آتی ابلاغ می‌گردد.

قانون هیأت منصفه 

قانون هیأت منصفه مصوب ۱۳۸۲/۱۲/۲۴‌ماده ۱ – رسیدگی به جرائم سیاسی و مطبوعاتی علنی است و با حضور هیأت منصفه ‌در دادگاه صالحه صورت می‌گیرد.‌هیأت منصفه در دادگاههای تحت نظر قوه قضائیه طبق این قانون تشکیل می‌گردد.

قانون مبارزه با مواد مخدر با آخرین اصلاحات

دانلود قانون مواد مخدر ، دانلود قانون مبادزه با مواد مخدر ، متن کامل مبارزه با مواد مخدر ، قانون  اعدام مواد مخدر ، دانلود قانون الحاق یک ماده به مواد مخدر ، ماده ۴۵ قانون مبارزه با مواد مخدر

قانون نظارت بر رفتار قضات مصوب ۱۳۹۲

قانون نظارت بر رفتار قضات ، آیین نامه قانون نظارت بر رفتار قضات ۹۲ ، دانلود آیین نامه قانون نظارت بر رفتار قضات ۹۲ ، آیین نامه قانون نظارت بر رفتار قضات ۹۲

‌قانون جلوگيري از تصرف عدواني

‌قانون اصلاح جلوگيري از تصرف عدواني ۶/۱۲/۱۳۵۲ ‌ماده ۱ [...]

Go to Top