آیین‌نامه اجرائی بند ۳ تبصره ۸ ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم

در اجرای بند ۳ تبصره ۸ الحاقی ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم موضوع قانون اصلاح موادی از قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۱۳۹۹/۰۹/۰۵ مجلس شورای اسلامی و به منظور بهبود عملکرد و پیاده‌سازی بهتر فر آیندهای مربوط به سامانه ملی املاک و اسکان کشور به نشانی https://amlak.mrud.ir ، آیین‌نامه ذیل جهت اجرا ابلاغ می‌گردد.

آیین‌نامه نحوه تعیین کارشناس برای دستگاه های اجرایی

ماده ۱- در این آیین نامه اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می‌روند: ۱- کارشناس: کارشناس رسمی دارای پروانه معتبر از کانون‌های کارشناسان رسمی دادگستری استان‌ها یا مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه، موضوع ماده (۱۸۷) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۷۹

تغییرات ایجاد شده در قانون دیوان عدالت اداری

توجه به حقوق عامه در مقررات اصلاحی اخیر در مورد دیوان عدالت اداری تا اندازه قابل توجهی خلاء‌های موجود گذشته را در این حوزه مرتفع کرده و نو آوری‌هایی نیز به لحاظ شکلی در مقررات جدید مورد پیش بینی قرار گرفته است.

نوآوری‌های قانون اصلاح قانون دیوان عدالت اداری

نوآوری‌ها در قانون دیوان عدالت اداری کم نیست و قابل ستایش است اما در یک دولت قانون مدار و متکی به قانون اساسی نباید ما هیچ زمامدار و هیچ رفتاری را مصون از تعقیب و نظارت قضایی قرار دهیم.

قانون اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری

متن قانون اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری و در روزنامه رسمی کشور منتشر شد  .

قانون دیوان عدالت اداری مصوب ۱۳۹۲

قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب ۱۳۹۲/۵/۲۳ بخش اول ـ تشکیلات ماده ۱ـ در اجرای اصل یکصد و هفتاد و سوم ( ۱۷۳ ) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به منظور رسیدگی به شکایات ، تظلّمات و اعتراضات مردم نسبت به مأموران ، واحدها و آیین نامه های دولتی خلاف قانون یا شرع یا خارج از حدود اختیارات مقام تصویب کننده ، دیوان عدالت اداری که در این قانون به اختصار « دیوان » نامیده می شود زیرنظر رئیس قوه قضائیه تشکیل می گردد .

مروری بر دستورالعمل ساماندهی توقیف، انتقال، نگهداری و ترخیص وسایل نقلیه

دستورالعمل ساماندهی فرآیند توقیف، انتقال، نگهداری و ترخیص وسایل نقلیه توسط رئیس قوه قضاییه و در قالب بخشنامه‌ای به مسئولان قضایی سراسر کشور ابلاغ شد.

نحوه گرفتن اظهارنامه مالیات بر ارث

یکی از مهمترین مدارک و مستندات لازم برای تقدیم دادخواست انحصار وراثت به شورای حل اختلاف اخذ  اظهارنامه مالیات بر ارث از اداره مالیاتی شهر یا حوزه ای است که متوفی در آن زندگی کرده و ارائه آن به شورای حل اختلاف است  . بر خلاف سال های قبا که برای تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارث ناگزیر به مراجعه به اداره مالیات بود   هم اکنون  می توان از طریق  مراجعه به سامانه اینترنتی اداره دارایی اقدام به تسلیم اظهارنامه مالیاتی نمود که در این نوشتار به جزییات آن اشاره می گردد .

نگاهی به لایحه اصلاح موادی از قانون کار

از مهمترین تغییرات قانون کار در چند دهه اخیر بعد از انقلاب، مساله موقتی شدن قراردادها و به  عبارتی عدم امنیت شغلی کارگران است. برای اولین بار قراردادها طبق قانون سال ۶۹ به نحوی تنظیم می شود که موجب پیدایش قرارداد موقت از یک ماهه تا یکساله در کارهای مستمر می شود.

ممنوعیت اشتغال تمام وقت اعضای هیات علمی در دستگاه‌های مشمول قانون رسیدگی به تخلفات اداری 

ممنوعیت اشتغال تمام وقت اعضای هیات علمی در دستگاه‌های مشمول قانون رسیدگی به تخلفات اداری  با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری اشتغال تمام وقت و همزمان اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در دستگاه‌های مشمول قانون رسیدگی به تخلفات اداری ممنوع است.

مشاوره حقوقی تلفنی گرگان

مشاوره حقوقی تلفنی ۲۴ ساعته گرگان با تلفن ثابت : ۹۰۹۹۰۷۲۸۳۵ در حال حاضر به جهت عمق و پیچیدگی ارتباطات  افراد، و به تبع آن تضاد منافع افراد ، انسان ها گاهی با یکدیگر دچار اختلاف حقوقی می شوند و همین موضوع سبب گردیده وکلای ما مبادرت به ارائه مشاوره حقوقی تلفنی در گرگان نمایند تا تمام هموطنان گلستانی به منظور دفاع از حریم و حقوق  خود  بتوانند در طول ۲۴ ساعت شبانه روز با دسترسی به مشاوره حقوقی تلفنی نیازهای حقوقی خود را مرتفع نمایند .

مشاوره حقوقی تلفنی شهر کرد

مشاوره حقوقی تلفنی ۲۴ ساعته شهر کرد با تلفن ثابت : ۹۰۹۹۰۷۲۸۳۵ در حال حاضر به جهت عمق و پیچیدگی ارتباطات  افراد، و به تبع آن تضاد منافع افراد ، انسان ها گاهی با یکدیگر دچار اختلاف حقوقی می شوند و همین موضوع سبب گردیده وکلای ما مبادرت به ارائه مشاوره حقوقی تلفنی در شهر کرد نمایند تا تمام هموطنان چهار محال و بختیاری به منظور دفاع از حریم و حقوق  خود  بتوانند در طول ۲۴ ساعت شبانه روز با دسترسی به مشاوره حقوقی تلفنی نیازهای حقوقی خود را مرتفع نمایند .

مشاوره حقوقی تلفنی زاهدان

مشاوره حقوقی تلفنی ۲۴ ساعته زاهدان با تلفن ثابت : ۹۰۹۹۰۷۲۸۳۵ در حال حاضر به جهت عمق و پیچیدگی ارتباطات افراد، و به تبع آن تضاد منافع افراد ، انسان ها گاهی با یکدیگر دچار اختلاف حقوقی می شوند و همین موضوع سبب گردیده وکلای ما مبادرت به ارائه مشاوره حقوقی تلفنی در زاهدان نمایند تا تمام هموطنان سیستان و بلوچستانی به منظور دفاع از حریم و حقوق خود بتوانند در طول ۲۴ ساعت شبانه روز با دسترسی به مشاوره حقوقی تلفنی نیازهای حقوقی خود را مرتفع نمایند .

مشاوره حقوقی تلفنی یاسوج

مشاوره حقوقی تلفنی یاسوج : ۹۰۹۹۰۷۲۸۳۵ در حال حاضر به جهت عمق و پیچیدگی ارتباطات  افراد، و به تبع آن تضاد منافع افراد ، انسان ها گاهی با یکدیگر دچار اختلاف حقوقی می شوند و همین موضوع سبب گردیده وکلای ما مبادرت به ارائه مشاوره حقوقی تلفنی در یاسوج نمایند تا تمام هموطنان معزز کهکلویه و بویر احمد به منظور دفاع از حریم و حقوق  خود  بتوانند در طول ۲۴ ساعت شبانه روز با دسترسی به مشاوره حقوقی تلفنی نیازهای حقوقی خود را مرتفع نمایند .

مشاوره حقوقی تلفنی قزوین

مشاوره حقوقی تلفنی قزوین : ۹۰۹۹۰۷۲۸۳۵ در حال حاضر به جهت عمق و پیچیدگی ارتباطات  افراد، و به تبع آن تضاد منافع افراد ، انسان ها گاهی با یکدیگر دچار اختلاف حقوقی می شوند و همین موضوع سبب گردیده وکلای ما مبادرت به ارائه مشاوره حقوقی تلفنی در قزوین نمایند تا تمام هموطنان معزز قزوینی به منظور دفاع از حریم و حقوق  خود  بتوانند در طول ۲۴ ساعت شبانه روز با دسترسی به مشاوره حقوقی تلفنی قزوین نیازهای حقوقی خود را مرتفع نمایند .

مشاوره حقوقی تلفنی سمنان

مشاوره حقوقی تلفنی سمنان با تلفن ثابت : ۹۰۹۹۰۷۲۸۳۵ در حال حاضر به جهت عمق و پیچیدگی ارتباطات  افراد، و به تبع آن تضاد منافع افراد ، انسان ها گاهی با یکدیگر دچار اختلاف حقوقی می شوند و همین موضوع سبب گردیده وکلای ما مبادرت به ارائه مشاوره حقوقی تلفنی در سمنان نمایند تا تمام هموطنان معزز سمنانی به منظور دفاع از حریم و حقوق  خود  بتوانند در طول ۲۴ ساعت شبانه روز با دسترسی به مشاوره حقوقی تلفنی نیازهای حقوقی خود را مرتفع نمایند .

مشاوره حقوقی تلفنی بوشهر

مشاوره حقوقی تلفنی بوشهر با تلفن ثابت : ۹۰۹۹۰۷۲۸۳۵ در حال حاضر به جهت عمق و پیچیدگی ارتباطات  افراد، و به تبع آن تضاد منافع افراد ، انسان ها گاهی با یکدیگر دچار اختلاف حقوقی می شوند و همین موضوع سبب گردیده وکلای ما مبادرت به ارائه مشاوره حقوقی تلفنی در بوشهر نمایند تا تمام هموطنان معزز بوشهر به منظور دفاع از حریم و حقوق  خود  بتوانند در طول ۲۴ ساعت شبانه روز با دسترسی به مشاوره حقوقی تلفنی نیازهای حقوقی خود را مرتفع نمایند .

تراکنش‌ های بانکی از طریق ابزار های پرداخت‌های بانکی ، درآمد محسوب نمی شود

اصل بر درآمد نبودن تراکنش‌ بانکی از طریق ابزار پرداخت‌های بانکی است . با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری، واریز به حساب‌های بانکی از طریق ابزار پرداخت های بانکی از جمله دستگاه های کارتخوان بانکی تجاری نبوده و اثبات غیردرآمدی بودن آن با مامور مالیاتی است.

شروع ثبت نام آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ۱۴۰۱

شروع ثبت نام آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ۱۴۰۱ مرکز آمار وفناوری اطلاعات قوه قضاییه در اطلاعیه‌ای از ثبت نام آزمون صدور پروانه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به مدت یک هفته در سایت سازمان سنجش خبرداد.

مقررات و ضوابط برقراری مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان

مقررات و ضوابط برقراری مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان برقراری تعهدات بلندمدت ازجمله پرداخت مستمری بازنشستگی، مسنمری ازکارافتادگی و بازماندگان از مهم‌ترین خدمات و حمایت‌های بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی است که بیمه‌شدگان و بازماندگان واجد شرایط آنان می‌توانند درصورت احراز شرایط قانونی، از این حمایت‌ها بهره‌مند شوند.

Go to Top