مشاوره حقوقی در امور ثبتی

اهمیت مشاوره حقوقی در امور ثبتی برای افرادی که دارای پرونده ها و مشکلات  ثبتی  هستند برکسی پوشیده نیست. اطلاع و آگاهی عمومی از حقوق ثبت اسناد و املاک، باعث پیشگیری از طرح دعاوی غیرضروری ثبتی می گردد  .

ثبت ملک و صدور سند مالکیت برای ملک، دیگران را از تعرض به آن ملک، باز می دارد؛ البته به شرط آنکه ثبت ملک براساس قانون و مقررات و با رعایت قواعد شکلی و ماهیتی، انجام شده باشد و گرنه ثبت ملک، متزلزل و قابل خدشه است.

مواد مهمی از قانون ثبت اسناد و املاک، وجود دارد که عدم آگاهی از آن می تواند منجر به تضییع حقوق افراد   گردد .

نحوه دریافت مشاوره حقوقی در امور ثبتی

مشاوران حقوقی در امور ثبتی این موسسه  که متشکل از وکلا و حقوقدانان حاذق  با حد اقل 15 سال سابقه می باشند که آمادگی دارند با کمترین هزینه و در اسرع وقت از طرق مختلف نظیر مشاوره  آن لاین ، مشاوره اینترنتی ، مشاوره تلفنی و مشاوره حضوری شما را در مواجهه با مشکلات حقوقی یاری نمایند .

برای دریافت مشاوره حقوقی تلفنی “ در تمام طول  24 ساعته شبانه روز می بایست از طریق یک خط تلفن ثابت با شبکه هوشمند مشاوره حقوقی با شماره  9099072835 تماس بگیرید و یا از طریق اینجا از  سایر خدمات وکلا و مشاوران حقوقی  بهره مند شوید .

علاوه یر استفاده از خدمات مربوط به مشاوره حقوقی شما می توانید به منظور رفع نیازهای حقوقی یا افزایش دامنه اطلاعات حقوقی خود از  مطالب و یادداشت های حقوقی زیر نیز استفاده نمایید .

 

اعطای فرصت چهارسال برای دریافت سند رسمی

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با تصویب نهایی قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، در مجموع حدود ۴ سال به مردم برای دریافت اسناد رسمی اراضی و املاک قولنامه‌ای فرصت داده شده است.

امکان طرح ادعای مخالف با مندرجات سند رسمی

یکی از ابهاماتی که معمولا در میان طرفیی دعوا در دادگاه مطرح می گردد امکان طرح ادعای مخالف با  مندرجات سند رسمی ارائه شده توسط طرف مقابل می باشد برحسب ماده ی ۱۳۰۹ قانون مدنی  در مقابل سند رسمی یا سندی که اعتبار آن در محکمه محرز شده دعوایی که مخالف با مفاد یا مندرجات آن باشد به شهادت اثبات نمی گردد.

اعتبار رونوشت اسناد رسمی

طبق ماده ی ۷۴ قانون ثبت رونوشت اسناد رسمی ثبتی به منزله ی اصل سند و دارای آثار اصل می باشد مشروط بر اینکه مطابقت آن با ثبت دفتر وسیله ی مسؤول دفتر اسناد رسمی گواهی شده باشد.

رای وحدت رویه شورای عالی ثبت در مورد  پرداخت نیم عشر اجرایی

در صورتیکه اجراییه صادره به استناد سند رهنی صادر و اموالی از مدیون بازداشت نگردیده و مطالبات بستانکار از محل مورد رهن وصول می‌گردد و رای رئیس اداره ثبت لنجان مبنی بر رد اعتراض راهن (مبنی بر پرداخت دو و نیم درصد حق‌الاجرا) مستند به تبصره ۲ ماده ۱۵۸ آیین‌نامه اجرای اسناد رسمی مصوب ۱۱‏/۶‏/۱۳۸۷ را صحیح تشخیص و آن را تایید و استوار می نماید

عدم امکان دریافت نرخ سود مازاد توسط بانک ها در عقود مشارکتی

دریافت نرخ سود مازاد توسط بانک ها در خصوص  عقود مشارکتی مصوبات بانک مرکزی راجع به حداقل و حداکثر سهم سود بانک ‎ها جنبه عامل دارد، لذا شرط مندرج در قرارداد اعطای تسهیلات بانکی نسبت به سود مازاد باطل است.

پیگیری دادگستری تهران برای عدم دریافت سود مازاد بانک ها در دوایر اجرای ثبت

 معاون دادگستری استان تهران از پیگیری برای ابطال شرط دریافت سود مازاد بر خلاف مصوبات بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار در دایره اجرای ثبت خبر داد.

مشاوره حقوقی رایگان

علاوه بر شماره ۹۰۹۹۰۷۲۸۳۵ که به صورت شبانه روزی با تلفن ثابت امکان ارتباط با وکلای حاذق دادگستری را فراهم نموده این موسسه با دارا بودن وکلای دادگستری متبحر و با تجربه که همگی سالیان سال برای ارائه مشاوره حقوقی رایگان ، نقش سازنده ای داشته‌اند آمادگی دارد در زمینه‌های مختلف حقوقی مانند دعاوی ملکی ، دعاوی کیفری ، خانواده و طلاق و وصول مطالبات و غیره پاسخگوی سوالات و ابهامات شما در قالب مشاوره حقوقی رایگان باشند .

صدور ۱۷۹۰ فقره کیفرخواست برای سردفتران و دفتریاران متخلف

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از تعلیق ۳۹ نفر، انفصال موقت ۲۳۶ نفر و بازنشستگی ۴۶ نفر از سردفتران و دفتریاران خبر داد و با اشاره به صدور ۱۷۹۰ فقره کیفرخواست برای سردفتران و دفتریاران گفت که این رقم با رشد ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بوده است.

بررسی مفهوم پلاک ثبتی،پلاک تفکیکی وشماره تفکیکی املاک

شماره پلاک ثبتی کامل شامل شماره ثبتی اصلی و فرعی یک قطعه زمین است که با ممیز از هم جدا می‌شوند. شماره تفکیکی یا شماره قطعه زمانی ایجاد می‌شود که هر زمین به چند قطعه مجزا تفکیک شود که هر قطعه قابلیت مالکیت مجزا داشته باشد. شماره قطعه از عدد یک شروع شده و به تعداد قطعات بالا می‌رود.

نگاه قانون به اسناد مالکیت معارض

دکترین و قانون، سند مالکیت معارض را این‌گونه تعریف کرده‌اند: سندی که تاریخ صدور آن با تأخیر بر ثبت اولیه در دفتر املاک ثبت شده باشد و این صفت (سند مالکیت معارض) تا زمانی وجود قانونی خواهد داشت که حکم قطعی به صحت آن سند، از سوی دادگاه صادر نشده باشد. 

تغییر قانونی نام و سن افراد در شناسنامه

شناسنامه هر شخصی تقریباً مرز بین بودن و نبودن و سند هویت وی و همچنین محل درج رسمی وقایع حقوقی تولد، مرگ، ازدواج و طلاق تلقی می‎شود. در واقع از جمله حقوق اولیه هر انسانی، داشتن هویتی روشن و شفاف است و شناسنامه برگ هویت هر انسان است و شخص فاقد شناسنامه مانند کسی است که وجود ندارد.

قراردادهای لازم الاجرا

منظور از قراردادهای لازم الاجرا هنگامی که معامله‌ای ثبت گردید، این اسناد جنبه لازم الاجرا دارد و به جانشین و قائم مقام وی نیز قابلیت تسری دارند. مضافاً اینکه اجرای آن‌ها بدون مراجعه به محاکم امکان پذیر است و اگر نسبت به این آن‌ها مراجع قضایی بی اعتنایی کنند، مطابق قانون ثبت قابل تعقیب انتظامی قرار می‌گیرند.

راه اندازی سامانه‌های جدید الکترونیکی در قوه قضاییه

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به راه اندازی سامانه‌های جدید قوه قضاییه، گفت: سامانه‌های جدید در هوشمندسازی و عدالت الکترونیک و همچنین کاهش اطاله دادرسی کمک شایانی می‌کنند.

بررسی تحلیلی ماده ۶۲ قانون احکام دائمی در قانون و رویه قضایی

قانونگذار از دیرباز برای اسناد رسمی، اهمیت ویژه‌ای قائل بوده است از جمله این موارد می‌توان به ماده ۴۶ و ۴۷ قانون ثبت اشاره کرد که موارد ثبت اجباری را بیان نموده و در ماده ۴۸ قانون مذکور، ضمانت اجرای آن را غیرقابل پذیرش بودن اسناد عادی در ادارات و محاکم بیان نمود؛ که ابهام‌آمیز بودن سیاق عبارت به‌کار رفته موجب اختلاف نظرات گسترده‌ای بین حقوقدانان و محاکم شد.

افزایش خدمات الکترونیکی با اجرای طرح تحول سازمان ثبت

افزایش خدمات الکترونیکی با اجرای طرح تحول سازمان ثبت معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با اجرای طرح تحول سازمان ثبت، پیشرفت چشمگیری در اجرای طرح کاداستر و شفاف‌سازی مالکیت‌ها، رونق فضای کسب و کار، افزایش خدمات الکترونیکی ثبتی، توسعه خدمات در بخش اجرای اسناد رسمی و مبارزه با فساد اداری حاصل می‌شود.

نحوه صدور سند مالکیت المثنی

مقررات مربوط به صدور سند مالکیت المثنی سند مالکیت یکی از آثار حقوقی ثبت املاک است. حال ممکن است این سند دچار مشکلاتی شده و فرد ناچار به دریافت سند مالکیت المثنی شود. 

شروع ثبت‌نام آزمون استخدامی سازمان ثبت اسناد و املاک 

ثبت‌نام متقاضیان آزمون استخدامی سازمان ثبت اسناد و املاک از ۳۰ فروردین‌ماه آغاز شده و تا ۱۱ اردیبهشت‌ماه ادامه می یابد.

قانون ثبت اسناد و املاک

متن کامل قانون ثبت اسناد و املاک‌ کشور باب اول تشکیلات اداری ثبت ماده اول – در هر حوزه ابتدائی باقتضاء اهمیت محل یک اداره یا دائره ثبت اسناد و املاک تأسیس می‌شود ممکن است هر اداره یا دائره ثبت ‌دارای شعبی باشد.

اصلاح آیین‌نامه اجرای مفاد اسناد رسمی لازم الاجراء و طرز رسیدگی به شکایت از عملیات اجرائی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

اصلاح آیین‌نامه اجرای مفاد اسناد رسمی لازم الاجراء و طرز رسیدگی به شکایت از عملیات اجرائی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مصوبه شماره شماره ۹۰۰۰/۲۱۳۲۴۶/۱۰۰ مورخ ۱۳۹۸/۱۲/۷ رئیس قوه قضاییه

اطلاعیه سازمان ثبت اسناد در ارتباط با آزمون کتبی دفتریاری

اطلاعیه سازمان ثبت اسناد در ارتباط با آزمون کتبی دفتریاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اطلاعیه‌ای در خصوص آزمون کتبی جذب دفتریاری منتشر کرد.

Go to Top