آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت خانواده

آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت خانواده در اجرای مواد ۱۷، ۲۱، ۴۱ و ۵۷ قانون حمایت خانواده مصوب ۱۳۹۱/۱۲/۱ مجلس شورای اسلامی و بنا به پیشنهاد وزیر دادگستری، «آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت خانواده» به شرح مواد آتی است :

اصلاح آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت خانواده

اصلاح آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت خانواده در اجرای ماده ۱۷ قانون حمایت خانواده مصوب ۱۳۹۱/۱۲/۱ مجلس شورای اسلامی و بنا به پیشنهاد وزیر دادگستری، «آئین‌نامه اجرایی قانون حمایت خانواده» به شرح زیر اصلاح می‌گردد:

چرا ایرانی‌ها وکیل خانوادگی ندارند؟

با عنایت به پیچیدگی‌های دنیای امروز، داشتن وکیل خانواده یکی از موضوع‌های مهم اجتماعی است که خود، مستلزم تمهیدات مسئولان مربوطه برای این منظور است .

طلاق توافقی و مراحل آن

طلاق توافق , نحوه انجام طلاق توافق , وکیل طلاق توافق , مشاوره در مورد طلاق توافق , مهریه در طلاق توافق , زمان طلاق توافق , چگونگی طلاق توافق , فرق طلاق معمولی و طلاق توافق ,

چرا ایرانی‌ها وکیل خانوادگی ندارند؟

با عنایت به پیچیدگی‌های دنیای امروز، داشتن وکیل خانواده یکی از موضوع‌های مهم اجتماعی است که خود، مستلزم تمهیدات مسئولان مربوطه برای این منظور است .

قانون حمایت خانواده مصوب ۱۳۹۱

مشاوره تلفنی با وکیل خانواده اگر نیاز به اخذ مشاوره [...]

قانون حمایت خانواده مصوب ۱۳۹۱

اصلاح آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت خانواده در اجرای ماده ۱۷ قانون حمایت خانواده مصوب ۱۳۹۱/۱۲/۱ مجلس شورای اسلامی و بنا به پیشنهاد وزیر دادگستری، «آئین‌نامه اجرایی قانون حمایت خانواده» به شرح زیر اصلاح می‌گردد:

مرجع رسیدگی به دعاوی خانوادگی ایرانیان مقیم خارج از کشور

هرگاه ایرانیان مقیم خارج از کشور امور و دعاوی خانوادگی خود را در محاکم و مراجع صلاحیت‌دار محل اقامت خویش مطرح کنند، احکام این محاکم یا مراجع، در ایران اجرا نمی‌شود مگر آنکه دادگاه صلاحیت‌دار ایرانی این احکام را بررسی و حکم تنفیذی صادر کند.

By |۱۳۹۹-۴-۱۳ ۱۰:۵۶:۲۵ +۰۰:۰۰۱۰ام دی, ۱۳۹۸|Categories: مشاوره حقوقی در دعاوی حقوقی, مشاوره حقوقی در دعاوی خانوادگی, مشاوره حقوقی در مورد اجره المثل, مشاوره حقوقی در مورد ازدواج, مشاوره حقوقی در مورد استرداد فرزندان, مشاوره حقوقی در مورد حضانت, مشاوره حقوقی در مورد طلاق, مشاوره حقوقی در مورد طلاق توافقی, مشاوره حقوقی در مورد عدم تمکین, مشاوره حقوقی در مورد فرزند خواندگی, مشاوره حقوقی در مورد فسخ نکاح, مشاوره حقوقی در مورد مطالبه جهیزیه, مشاوره حقوقی در مورد ملاقات فرزند, مشاوره حقوقی در مورد مهریه, مشاوره حقوقی در مورد نامزدی, مشاوره حقوقی در مورد نفقه, مشاوره حقوقی در مورد نفی ولد|Tags: , , , , , , , |بدون ديدگاه

رسیدگی به طلاق توافقی بر اساس رویه جدید دادگاه ها

در موارد طلاق توافقی زن و شوهر قبل از اینکه به دادگاه مراجعه کنند، به این نتیجه می‌‌رسند که اتمام زندگی مشترک به صلاح آنها خواهد بود و هر دو دادخواست طلاق توافقی را به دادگاه خانواده ارایه کرده یا قبل از مراجعه به دادگاه خانواده، تقاضای طلاق توافقی را در مرکز مشاوره خانواده طرح می‌‌کنند.  طلاق توافق , نحوه انجام طلاق توافق , وکیل طلاق توافق , مشاوره در مورد طلاق توافق , مهریه در طلاق توافق , زمان طلاق توافق , چگونگی طلاق توافق , فرق طلاق معمولی و طلاق توافق ,

داوری در قانون حمایت خانواده 

داوری در قانون حمایت خانواده یکی از مقرره‌های قانون حمایت خانواده، ارجاع طرفین به نهاد‌ها و مراکز مشاوره است. دلیل این امر آن است که با تشکیل مراکز یادشده اختلافات خانوادگی چه بسا ممکن است در این مراکز حل و فصل شوند.

نحوه حذف نام همسر از شناسنامه بعد از طلاق

حذف نام همسر از شناسنامه دغدغه بسیاری از زنان و مردانی است که طلاق گرفته‌اند و نمی‌خواهند از همسر سابق، نامی در شناسنامه‌شان باشد اما مقررات قانونی تحت شرایط خاصی به افراد اجازه می‌دهد تا نام همسر اول را از شناسنامه حذف کنند.

 حذف ازدواج و طلاق از شناسنامه

 حذف ازدواج سابق و طلاق از شناسنامه حذف اطلاعات مربوط به ازدواج سابق یا طلاق از شناسنامه، دغدغه‌ای است که در اثر انگیزه‌های مختلف می‌تواند در افراد شکل بگیرد. این دغدغه در سال‌های اخیر، بسیاری را راهی سازمان ثبت احوال نموده است. ازاین‌رو، آشنایی با ضوابط و شرایط آن ضرورت دارد .

۱۲ مرداد روز بدون طلاق

۱۲ مرداد روز بدون طلاق ۱۲ مرداد ۹۸ مصادف با سالروز ازدواج حضرت امیرالمومنین علی (ع) و حضرت فاطمه الزهرا (س) هیچ طلاقی در کشور ثبت نمی‌شود.

مشاوره حقوقی با وکیل خانواده

تلفن مشاوره با وکیل خانواده : ۹۰۹۹۰۷۲۸۳۵ ( با خط ثابت ) امروزه با توجه به افزایش دعاوی خانواده در دادگاه ها و به تبع آن با توجه به روند رو به رشد طلاق در جامعه وکلایی که در دعاوی خانوادگی فعالیت می نمایند می توانند نقش سازنده ای در کنترل این فرایند ایفا نمایند به همین جهت بهتر است قبل از انجام هر اقدامی در خصوص موارد زیر با وکیل مجرب و  خانواده مشورت نمایند .

صدور حکم طلاق توافقی در پرونده رسیدگی به خواسته طلاق از طرف زوجه

زوجه به استناد بند یک تبصره ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی دادخواست الزام زوج به طلاق به دلیل عسر و حرج تقدیم کرده است. زوج در جریان دادرسی بدون قبول دلایل ارایه‌شده از ناحیه زوجه با خواسته مشارالیها موافقت می‌کند و در نهایت طرفین درخواست طلاق توافقی و صدور گواهی عدم امکان سازش به استناد ماده ۲۶ قانون حمایت خانواده مصوب ۱۳۹۱ را مطرح می‌کنند.

مطالبه مهریه بخشیده شده توسط زن در طلاق توافقی

آيا بعد از طلاق توافقي زوجه مطلقه می‌‌تواند مهريه‌ خود را که بخشیده است، مطالبه کند یا خیر؟  پرسشی که در بسیاری از موارد به ذهن افراد خطور می‌کند، این است که آيا بعد از طلاق توافقي زوجه مطلقه می‌‌تواند مهريه‌ خود را که بخشیده است، مطالبه کند یا خیر؟ برای پاسخ به این پرسش ابتدا باید در مورد طلاق‌ رجعی و بائن و برخی تفاوت‌های آن، نکاتی را بیان کرد.

اعتبار صدور حکم طلاق صادره از دادگاههای کشورهای خارجی در ایران

آیا حکم طلاق صادره از دادگاه‌های کشور کانادا در ایران قابلیت اجرا دارد؟ و آیا حکم صادره از آن محاکم باید به وسیله مأموران سیاسی یا کنسولی ایران برابر با اصل شود؟

پرسش و پاسخ در مورد طلاق

مشاوره حقوقی در مورد طلاق ,مشاوره با وکیل در مورد طلاق ,پرسش و پاسخ در مورد طلاق ,مشاوره با وکیل طلاق,پاسخ به سوالات طلاق ,وکیل طلاق،پرسش و پاسخ در مورد طلاق,مشاوره با وکیل طلاق

مفهوم طلاق و انواع آن

مفهوم طلاق , اقسام طلاق , معنی طلاق عاطفی ,معنی طلاق رجعی , معنی طلاق بائن , معنی طلاق خلع , معنی طلاق مبارات ،مشاوره با وکیل طلاق ,

مسئول حضانت بچه‌ها بعد از طلاق

مسئول حضانت بچه‌, قانون حضانت بچه, حضانت بعد از طلاق, مشاوره با وکیل حضانت, مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خانواده

Go to Top