شرایط و نحوه نوسازی ساختمان های قدیمی

برای بازسازی ساختمان باید به این نکته توجه داشته باشیم که با موافقت چه تعداد از اعضا این کار امکان پذیر است. ساختمان فرسوده، بدون موافقت اقلیت واحد‌ها هم قابل بازسازی است و در ماده ۱۳ قانون تملک آپارتمان‌ها به این موضوع اشاره شده است.

تشریح نحوه رسیدگی به تخلفات ساختمانی

روند و نحوه رسیدگی به تخلفات ساختمانی نحوه رسیدگی به تخلفات ساختمانی، جزء مباحث مهمی است که امروزه به‌خصوص در شهرهای بزرگ بیشتر مطرح می‌باشد و در نقاط مختلف کشور اشخاص زیادی را درگیر این موضوع کرده و پرونده‌های زیادی در این حوزه وجود دارد.

نحوه صحیح خرید زمین و باغ و باغچه

نحوه صحیح خرید و فروش زمین و باغ و باغچه نکات حقوقی و ضروری که در خرید و فروش زمین و باغ و باغچه می بایست رعایت کرداولین اقدام برای خرید زمین ، باغ و باغچه مطالبه سند و مستندات مالکیت و تطبیق آن با ملکی که قصد خریداری آن را دارید می باشد  در پی مراجعات مردم به دفتر وکالت بارها مشاهده گردیده فروشنده هنگام عقد قرارداد سند زمین دیگری را که ارتباطی با مبیع نداشته در اختیار خریدار قرار داده است .

نحوه تغییر کاربری

برای تغییر قانونی کاربری اراضی چه باید کرداراضی که در محدوده‌ی شهر قرار گرفتند با توجه به نیازهایی که در درون شهر وجود دارد دارای کاربری‌های متفاوتی هستند. در تبصره بند ۲۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری قیدشده که شهرداری‌ها باید در پروانه‌ای که صادر می‌کنند، نوع کاربری ملک را قید کنند.

Go to Top