طرق تشخیص پیامک‌های جعلی سامانه ثنا 

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ توصیه‌ها و هشدارهایی را برای چگونگی تشخیص پیامک‌های جعلی سامانه ثنا ارائه کرد.

کلاهبرداری از طریق اینترنت

امروزه ارتکاب جرم صرفاً از طریق فضای واقعی و به صورت حضوری و فیزیکی نخواهد بود. بسیاری از جرایم سنتی نظیر کلاهبرداری، سرقت، تخریب، تحصیل مال ازطریق نامشروع و غیره می‌تواند از طریق اینترنت و فضای مجازی و تحقق یابد. 

بررسی جرم کلاهبرداری با محوریت جرایم نوظهور ملکی

بررسی جرم کلاهبرداری با محوریت جرایم نوظهور ملکی قاضی هیات تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی تهران و بازپرس دادسرای ناحیه یک تهران، بر لزوم بازنگری در نحوه بررسی ارکان سه‌گانه جرم کلاهبرداری به منظور تشخیص صحیح و تمیز آن از نهادهای حقوقی مشابه تاکید کرد.

کلاهبرداری در پوشش سامانه ثنا

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا نسبت به کلاهبرداری از شهروندان درپوشش ابلاغیه الکترونیک هشدار داد.

انتقال منافع مال غیر

حق مالکیت یک ملک، اعم از عین و منفعت آن مال است و به‎ طور کلی متعلق به مالک ملک است. اما گاهی اوقات ممکن است افرادی سودجو بدون اطلاع مالک ملک، اقدام به انتقال منافع مال به فرد یا افراد دیگری کنند.

جدید ترین روش کلاهبرداری اینترنتی با ارسال پیامک لینک دار

یکی از ترفند‌های جدید کلاهبرداری از مردم توسط کلاهبرداری ، ارسال پیامک‌های لینک دار به صورت رندوم و تصادفی برای شماره تلفن‌های همراه هموطنان و تشویق آن ها برای مراجعه به لینک اینترنتی معرفی شده توسط ایشان می باشد .

مجازات فالگیری و رمالی

یکی از شکایات متداول مردم در دادسراها، شکایت بع اتهام فالگیری و یا رمالی از افرادی است که به بهانه حل کردن مشکلات، گشایش بخت، پیدا کردن اشیا، ایجاد مهر و محبت و غیره، از افرادی که دارای مشکلات زیادی هستند و در اصطلاح، به هر دری زده‎اند ، مبالغ بعضاً هنگفتی دریافت می‎کنند. 

جرم فروش و انتقال مال غیر

فروش مال غیر از جمله موضوعاتی است که پرونده‌های متعددی را به خود اختصاص داده است و یکی از مهمترین مواردی که در دادگاه‌های مختلف مطرح می‌شود و تعداد زیادی از پرونده‌ها را به خود اختصاص داده انتقال مال غیر یا فروش آن است.

جمع آوری پول در فضای مجازی

جمع آوری پول در فضای مجازی تحت عنوان خیریه بدون داشتن مجوزهای قانونی جرم و از مصادیق کلاهبرداری اینترنتی است و مجازات قانونی دارد.

کلاهبرداری از طریق اینترنت

کلاهبرداری اینترنتی امروزه ارتکاب جرم صرفاً از طریق فضای واقعی و به صورت حضوری و فیزیکی نخواهد بود. بسیاری از جرایم سنتی نظیر کلاهبرداری، سرقت، تخریب، تحصیل مال ازطریق نامشروع و غیره می‌تواند از طریق فضای مجازی و بستر اینترنت تحقق یابد.

تفاوت کلاشی و کلاهبرداری در قانون

در جرم کلاشی، تحصیل آگاهانه وجوه یا اموال یا اسناد یا خدمات از دیگری با فریب اما بدون توسل به وسایل و عملیات متقلبانه قبلی توسط کلاش صورت می‌گیرد اما در کلاهبرداری، تسلیم وجوه یا اموال یا اسناد توسط زیان‎دیده بعد از توسل کلاهبردار به عملیات متقلبانه است.

کلاهبرداری اینترنتی

کلاهبرداری اینترنتی به طور متعارف  جرائم اینترنتی به جرائمی گفته می شود که به نوعی با تجارت الکترونیک مرتبط باشد و ارتباط بین جرم و قربانی تحت یک شبکه اینترنتی انجام می شود . در کلاهبرداری اینترنتی کلاهبردار به طور معمول از طریق وارد کردن ، تغییر یا محو کردن داده ها یا مختل کردن سامانه و غیره مال سند یا منفعتی را تصاحب کند . به عبارت اخری در این بزه مجرم  با استفاده متقلبانه از  امکانات رایانه ای  مال یا منفعتی را کسب و به دست می آورد .

جرم‌انگاری انتقال مال غیر در قوانین

انتقال نامشروع و غیرقانونی هر قسم مال متعلق به غیر عیناً یا منفعتاً توسط اشخاص اعم از حقیقی یا حقوقی به دیگری با سوء نیت، سبق تصمیم و تمهید مقدمات قبلی در قالب عقود به منظور به دست آوردن منافع مادی به نحو من غیر حق، انتقال مال غیر نامیده می‌شود.

بررسی جرایم تکدی گری، کلاشی و ولگردی

بررسی  جرایم تکدی گری، کلاشی و ولگردی در قانون مجازات  اسلامی علاوه بر  کلاشی ، تکدی گری و ولگردی  نیز جرم و برای آن مجازات تعیین شده است در این یادداشت به بررسی این جرایم می پردازیم .

مجازات فروش و انتقال مال غیر

فروش مال غیر از جمله جرایمي است كه علاوه بر اينكه نظم و امنيت جامعه را به هم مي‌زند، خسارت‌های مادي به قرباني جرم وارد مي‌کند؛ يعني زماني كه شخصي مرتكب این اقدام مي‌شود، علاوه بر اينكه جرمي انجام داده است، مال شخصي دیگر را نیز به فروش رسانده است که این امر موجب ورود زیان به صاحب ملک و مال می‌شود. 

فروش مال مرهونه و کلاهبرداری

فروش مال مرهونه و کلاهبرداریبا توجه به ماده ۷۹۳ قانون مدنی و متون فقهی در زمینه قرارداد رهن چنین استنباط می شود که رهن، موجب خروج مال مرهونه از مالکیت راهن نمی شود فقط برای مرتهن نسبت به مال مرهونه، حق عینی و حق تقدم ایجاد می کند که می تواند از محل فروش مال مور رهن، طلب خود را وصول نماید.

جرم بودن سرقت یا خیانت در امانت نسبت به  اشیاء  ممنوعه یا غیر قانونی

سرقت یا خیانت در امانت نسبت به  اشیاء  ممنوعه و یا غیر قانونی نظریه مشورتی در مورد سرقت یا خیانت در امانت نسبت به  اشیاء  ممنوعه و یا غیر قانونی سوال  جرایم علیه اموال مانند خیانت در امانت، کلاهبرداری یا سرقت نسبت به اشیایی که نگهداری آن مطابق قانون ممنوع و جرم است، صدق می‌کند؟ 

تفاوت های جعل و کلاهبرداری

جعل و کلاهبرداری دو رفتار مجرمانه‌ای هستند که وقوع آن‌ها در جامعه آثار و نتایج زیان‌باری را بر جای می‌گذارد. این دو جرم هم با یکدیگر مرتبط می‌باشند و هم تفاوت‌هایی دارند. شناخت این تفاوت‌ها می‌تواند به شناخت دقیق این دو جرم کمک کند و در مرحله‌ی طرح شکایت، شاکی را یاری رساند.

آثار حقوقی چک‌ سفید امضاء

ر کس‌ از سفیدمهر یا سفیدامضایی‌ که‌ به‌ او سپرده‌ شده‌ یا به‌ هر طریق‌ به دست‌ آورده است،‌ سوءاستفاده‌ کند، به‌ یک‌ تا سه‌ سال‌ حبس‌ محکوم‌ خواهد شد.

تفاوت بین کلاش و کلاهبردار 

برچسب‌ها: کلاشی چیست, مجازات کلاشی, فرق کلاشی و کلاهبرداری, مصادیق کلاشی, کلاش

Go to Top