حقوق متهم در بازداشتگاه 

حقوق متهم در بازداشتگاه  بر اساس قانون متهم با وجود انجام برخی اقدامات غیرقانونی بازهم دارای حق و حقوق مخصوص به خود است.

بررسی قوانین مربوط به ممنوعیت شکنجه در ایران

هرگونه شکنجه برای گرفتن اقرار یا کسب اطلاع ممنوع است. اجبار شخص به شهادت، اقرار یا سوگند مجاز نیست و چنین شهادت و اقرار و سوگندی فاقد ارزش و اعتبار است. متخلف از این اصل طبق قانون مجازات می‌شود

حقوق متهم در دادسرا

همه افرادی که متهم به ارتکاب جرمی می‌شوند، دارای حقوقی هستند که باید مورد توجه قرار گیرد. در ذیل به برخی حقوق متهمان در دادسرا پرداخته می‌شود.

مفهوم قانونی عدم سوء پیشینه

داشتن حقوق اجتماعی مستلزم این است که هر فردی فاقد سوء پیشینه کیفری باشد و در این باره باید گواهی نداشتن سوء پیشینه ارایه کند. اهمیت نداشتن سوء پیشینه زمانی آشکار می‎شود که بدانیم چرا این امر موجب محرومیت از حقوق اجتماعی به‌ویژه مانع استخدام در ادارات دولتی می‎شود. اما باید دید منظور از آن چیست .

حقوق متهم در مرحله تحقیقات مقدماتی

مشاوره با وکیل در مورد تحقیقات مقدماتی اگر نیاز [...]

چرا عضو کنوانسیون «منع شکنجه» نیستیم

«مسئله، راه چیزی باز شدن است. به محض اینکه این راه باز شد و خواستند کسی را که متهم به بزرگ‌ترین جرم‌ها باشد یک سیلی به او بزند، مطمئن باشید به داغ کردن همه افراد منتهی می‌شود. پس این راه را باید بست؛ یعنی اگر حتی ده نفر از افراد سرشناس ربوده شوند و این راه باز نشود جامعه سالم‌تر است»

آثار اقرار بر مبنای شکنجه

اقرار بر مبنای شکنجه, شکنجه جهت اخذ اقرار, تعریف شکنجه, قانون اقرار با شکنجه, اقرار با ضرب و جرح

معنی سوءپیشینه‌ی کیفری و آثار آن

همان‌طور که می‌دانید جرم رفتاری است که قانون‌گذار برای آن مجازات تعیین کرده است. مجازات‌ها در یک تقسیم‌بندی، به سه نوع تقسیم می‌شوند: مجازات اصلی، مجازات تکمیلی و مجازات تبعی. مجازات اصلی همان مجازاتی است که قانون‌گذار به‌صورت خاص برای هر جرم در نظر گرفته است. همه‌ی جرایم مجازات اصلی دارند و نمی‌توان جرمی را یافت که قانون‌گذار برای آن مجازات اصلی در نظر نگرفته باشد.

Go to Top