نحوه نظارت بر عملکرد قضات و کارکنان قوه قضایییه

 

نظارت مستمر بر عملکرد قضات و کارکنان به صورت محسوس و نامحسوس صورت می‌گیرد

در سفر یک روزه رئیس کل دادگستری استان فارس به شهرستان‌های غربی استان فارس آخرین وضعیت خدمت رسانی قضایی در حوزه‌های قضایی فراشبند، جره و بالاده و کازرون مورد بررسی قرار گرفت.

 

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی در بدو ورود به شهرستان فراشبند با حضور در گلزار شهدای این شهرستان با ادای احترام به مقام شامخ شهدا یاد و خاطره دلاورمردی‌های همه شهدای راه سربلندی و عزت میهن اسلامی را گرامی داشت.

رئیس شورای قضایی استان فارس در ادامه با حضور در دادگستری شهرستان فراشبند و دیدار از شعب مختلف دادسرا و دادگاه‌های این حوزه قضایی ضمن بررسی برخی پرونده‌ها و همچنین انضباط اداری به صورت چهره به چهره با مراجعان به گفتگو پرداخت.

وی یکی از برنامه‌های اصلی در دوران تحول قضایی را نظارت مستمر بر عملکرد قضات و کارکنان در کلیه حوزه‌های قضایی عنوان کرد و افزود: این برنامه به صورت محسوس و نامحسوس در دستور کار قرار دارد و معتقدیم این اقدام زمینه سلامت مجموعه را بیش از پیش فراهم می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان فارس در ادامه سفر یک روزه به شهرستان‌های غرب فارس با حضور در بخش جره و بالاده آخرین وضعیت این حوزه قضایی را نیز مورد بررسی قرار داد.

وی در جمع همکاران در این حوزه قضایی با تأکید بر خوش رفتاری و برخورد حسنه با مراجعان گفت: مراجعان به دستگاه قضایی بدون تردید دارای تألمات بسیاری هستند بنابراین نحوه برخورد همکاران قضایی و اداری با ارباب رجوع می‌تواند علاوه بر ایجاد آرامش، رسیدگی به تظلم خواهی و مطالبات قانونی مراجعان در فضایی آرام و به دور از تنش انجام پذیرد.

وی خاطر نشان کرد: تلاش کرده ایم تا با اقدامات فرهنگی علاوه بر اصلاح رفتار کارکنان مجموعه قضایی استان با ارباب رجوع زمینه افزایش آگاهی‌های حقوقی و قضایی را فراهم نمائیم تا در سایه افزایش اطلاعات و آگاهی‌های حقوقی علاوه بر افزایش درک متقابل از برداشت‌های حقوقی بین مراجعان و کارکنان درخواست‌ها و انتظارات عمومی مردم از دستگاه قضایی تعدیل و در مسیر صحیح قانون مطرح گردد چراکه همین امر زمینه تکریم ارباب رجوع را فراهم می‌سازد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس در ادامه با حضور در شهرستان کازرون ضمن دیدار با ۱۳ نفر از مراجعان و بررسی پرونده‌های آنان دستورات لازم در راستای پیگیری امور، احقاق حقوق و تسریع در رسیدگی آنان صادر کرد.

وی در ادامه با حضور در دفتر امام جمعه جدید شهرستان کازرون ضمن تبریک انتصاب حجت الاسلام و المسلمین صباحی یاد و خاطره امام جمعه شهید این شهرستان را گرامی داشت.

رئیس شورای قضایی استان با آرزوی توفیق حجت الاسلام و المسلمین صباحی در شهرستان کازرون بر آمادگی مجموعه قضایی شهرستان و ایجاد تعامل با امام جمعه این شهرستان تأکید کرد و بیان داشت: تعامل، همکاری و ارتباط دوسویه در راستای خدمت رسانی به مردم و ایجاد رضایتمندی عمومی در عین حفظ استقلال دستگاه قضایی یکی از اولویت‌های ما در دادگستری استان بخصوص در دوران تحول قضایی است و این رویکرد با رویکرد حفظ امنیت جامعه، بهبود در خدمت رسانی قضایی، تکریم ارباب رجوع، مبارزه قاطع با فساد، مقابله با زمین خواری و حمایت از تولید داخلی و جلوگیری از تعطیلی واحد‌های تولیدی و صنعتی در همه حوزه‌های قضایی ادامه دارد.