افرادی که برای زلزله‌زدگان پول جمع‌آوری کردند بگویند چه کار کرده‌اند

سخنگوی دستگاه قضا گفت: افرادی که با عنوان زلزله کرمانشاه اقدام به جمع‌آوری پول کردند اعلام کنند که این مبالغ را در عنوان اعلام شده صرف کرده‌اند یا خیر.
به گزارش ایسنا،‌ غلامحسین محسنی اژه‌ای در یکصدو سی و سومین نشست خبری خود در پاسخ به سوالی در خصوص شکایت آقای خاتمی از حسین شریعتمداری گفت: این موضوع را بررسی می‌کنیم و به شما می‌گوییم. شما از وکیل پرونده تاریخ لایحه دفاعیه‌ و شماره آن را سوال کنید و اطلاع دهید چون این موضوع بررسی را نزدیکتر می‌کند.
سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با هزینه ثبت‌نام در سامانه الکترونیکی ثنا مبنی بر اینکه کسانی که حتی به عنوان شاهد هستند هم باید مبلغ 10 هزار تومان را پرداخت کنند، گفت: این موضوع دو اشکال دارد که یکی این است که آیا دریافت این وجه قانونی است که باید بررسی کنم و در مورد سامانه اشکالاتی وجود دارد که باید از آقای شهریاری این موضوع را پیگیری کنیم.
وی در رابطه با اینکه برخی از افراد معروف بعد از زلزله کرمانشاه اقدام به جمع آوری پول کردند و برخی در این خصوص حساب‌هایشان مسدود شده است، گفت: چرا برای ما سخت است که وقتی مورد سوال قرار می‌گیریم پاسخ دهیم؟ اگر کسی در مظان اتهام قرار گیرد دعوت می‌شود و حتی جلب می‌شود باید بیاید و توضیح بدهد. اگر وابسته به دولت یا جایی باشیم هم باید برویم و جواب بدهیم. وقتی از ما شکایت می‌شود باید برویم و جواب دهیم و نباید این امر برای پاسخگویی آن فرد نباید مشکلی داشته باشد.
سخنگوی دستگاه قضا گفت: کسانی که این پول‌ها را می‌گیرند اگر دقیقا روشن کنند که این مبلغ را برای چه می‌خواهند مشکلی نیست اما اگر کسی عنوانی را بگوید و تحت این عنوان مبالغی را جمع‌آوری کند اما بعداً طبق عنوانی که گفته کار را انجام ندهد و برای کار دیگری خرج کند باید پاسخگو باشد و به مردم بگوید که دقیقا می‌خواهد چه کاری انجام دهد.
وی افزود: وقتی این افراد عنوانی را گفتند باید پاسخ بدهد که  آیا پول را در همان جا خرج کرده است یا خیر. این فرد باید خوشحال هم شود چون این مبالغ برای امور خیر است و هرچه شفاف‌تر باشد بهتر است.
محسنی اژه‌ای در پایان گفت: از آخرین وضعیت این موضوع خبر ندام که این حساب‌ها که مسدود شده بود رفع مسدودی  شده است یا خیر و اینکه توضیح خواستن جای نگرانی ندارد.
محسنی اژه‌ای,شکایت خاتمی از شریعتمداری,هزینه ثبت‌نام در سامانه الکترونیکی ثنا,کصدو سی و سومین نشست خبری اژه ای,زلزله کرمانشاه