محکومیت قطعی مدیر شرکت آب منطقه‌ای اردبیل به ۲۰ سال حبس

 

رییس‌کل دادگستری استان اردبیل از صدور حکم قطعی پرونده سوءجریان در شرکت آب منطقه‌ای شهرستان اردبیل خبر داد و گفت: مدیر شرکت آب منطقه‌ای در مجموع به ۲۰ سال حبس محکوم شده است.

ناصر عتباتی از صدور حکم قطعی پرونده سوءجریان در شرکت آب منطقه‌ای شهرستان اردبیل که بر اساس حکم دادگاه اجازه اعلام در رسانه‌ها را دارد، خبر داد و اظهار کرد: مطابق رای قطعی دادگاه تجدیدنظر، سلامت عزیزی، مدیر شرکت آب منطقه‌ای شهرستان اردبیل بابت مشارکت در اختلاس به هفت سال حبس، یک میلیارد ریال جزای نقدی و انفصال دایم از خدمات دولتی محکوم شده است.
وی افزود: همچنین این فرد بابت ارتشا به هفت سال حبس، یک میلیارد ریال جزای نقدی، ۷۴ ضربه شلاق و انفصال دایم محکوم شده است.
رییس‌کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: این فرد بابت تبانی در معاملات دولتی، معاونت در جعل اسناد دولتی و سوءاستفاده از موقعیت شغلی و جلوگیری از اجرای قوانین مملکتی نیز به حبس و جزای نقدی محکوم و در مجموع به ۲۰ سال حبس محکوم شده است.
وی اضافه کرد: موسی جوادی متهم دیگر این پرونده بابت مشارکت در اختلاس به ۷ سال حبس، بابت ارتشا به ۷ سال حبس، جعل اسناد رسمی به ۲ سال حبس و ۳ فقره یک میلیارد ریال جزای نقدی و در مجموع ۲۱ سال حبس محکوم شده است.
به گفته عتباتی، محکومیت چهار نفر از متهمان دیگر نیز شامل جزای نقدی و شلاق  است.

 فعال‌سازی چندین واحد تولیدی راکد با تلاش دستگاه قضایی
رییس‌کل دادگستری استان اردبیل همچنین در اجتماع دانشجویان بسیجی مطالبه‌گر در دانشگاه محقق اردبیلی  خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی در کنار رسیدگی به وظایف و رسالت‌های قانونی خود حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری مشروع و قانونی را در رأس امور خود قرار داده و توانسته است چندین واحد تولیدی راکد را دوباره فعال کند و اشتغال و کسب و کار را در استان اردبیل رونق ببخشد که یکی از مهمترین این واحد‌های تولیدی ذوب‌آهن اردبیل است که دوباره به چرخه تولید بازگشته است.