مشاوره حقوقی تلفنی

بی تردید در دنیای کنونی اولین گام برای نیل به موفقیت در هر موضوعی  استفاده از دانش و تجربیات افراد متخصص در موضوع مورد نظر می باشد لذا مشاوره با وکیل و یا مشاوره حقوقی تلفنی قبل از  هر اقدام حقوقی نه تنها مفید بلکه لازم و واجب می باشد .

مداخله در امور حقوقی ،امری تخصصی و محتاج آموزش وکسب مهارتهای ویژه بوده و مباشرت در آن مستلزم تسلط بر علم حقوق مشتمل بر آگاهی نسبت به مجموعه مقررات موضوعه ، اصول کلی حقوقی ، و شناخت ساختار وسیستم قضایی موجود می باشد و عدم رعایت این موارد و  عدم برخورداری از  مشاوره حقوقی  اعم از مشاوره حقوقی تلفنی و یا مشاوره حقوقی اینترنتی   می تواند منجر به بروز مشکلاتی غیر قابل جبران گردد   . از این رو به بررسی و اهمیتمشاوره حقوقی تلفنی خواهیم پرداخت .

مشاوره حقوقی تلفنی

 
 
شماره ۲۴ ساعته برای مشاوره حقوقی تلفنی 
۹۰۹۹۰۷۲۸۳۵ ( فقط با تلفن ثابت ) 

اهمیت مشاوره حقوقی تلفنی

بهره بردن از مشاوره حقوقی تلفنی در حال حاضر امری اجتناب  ناپذیر و ضروری در حوزه های مختلف حقوقی می باشد ، با توجه به پیچیدگی های روابط اجتماعی و گسترش وسایل ارتباطات جمعی از یک سو و از سویی دیگر محدودیت های زمانی اشخاص در مراجعه به دفاتر حقوقی و ملاقات کارشناسان حقوقی و وکلای دادگستری ، با توجه به فوریت و ضرورت مشاوره ، از سوی دیگر اهمیت مشاوره حقوقی تلفنی ، پرسش و پاسخ حقوقی یا آنلاین را بیش از پیش آشکار می سازد .

مشاوره تلفنی با وکیل

ارائه مشاوره حقوقی تلفنی به تمام هموطنان   !

مجموعه ما بدون هیچگونه محدودیت قادر است تا در همه نقاط کشور ، اقدام به ارائه سرویس مشاوره حقوقی تلفنی نماید . برای مثال اگر در تبریز  هستید می توانید از سرویس مشاوره حقوقی تلفنی تبریز ما و یا اگر در اهواز هستید می توانید به سادگی از مشاوره حقوقی تلفنی در اهواز استفاده نمایید .

چرا باید مشاوره حقوقی داشته باشیم؟

با نگاهی اجمالی به مسایل اجتماعی در بعد حقوقی ، می توان به عنوان ریشه بسیاری از اختلافات و دعاوی موجود در میان افراد ، به عوامل مسلمی چون نا آگاهی اشخاص به قوانین و مقررات ، عدم آشنایی در چگونگی و طریقه احقاق حقوق خویش (طرق دادرسی ) ، عدم اطلاع افراد نسبت به ساختار و تشکیلات قضایی و صلاحیت آنها (به طوریکه مثلا برخی تفاوت دادگاه با دادسرا را نمی دانند) ، عدم برنامه ریزی صحیح در اطلاع رسانی دقیق به مردم در خصوص وضع قوانین و مقررات و آیین نامه ها ، عدم تعیین دقیق قوانین ناسخ و منسوخ و نتیجتا‌ً عدم آگاهی اشخاص نسبت به حقوق متعلق به خویش ، اشاره نمود.
بنابراین رسیدن به اهداف متعالی چون کاهش اختلافات ، دعاوی و جلوگیری از تنازعات اجتماعی صرفا با پیش بینی و تعریف قوانین و مقررات میسر نبوده بلکه می بایست در راستای  اطلاع رسانی به مردم نسبت به گسترش منابع مشاوره های فوری در قالب مشاوره حقوقی تلفنی و یا مشاوره حقوقی تلفنی ۲۴ ساعته به اصطلاح آنلاین ، اقدام و فرهنگ به کارگیری آن از سوی اشخاص را تقویت نمود .

تجربه این امر را ثابت کرده که در بسیاری از موارد ، عدم مداخله وکیل در دعاوی و مباشرت اصحاب دعوی بدون مشاوره حقوقی تلفنی ، آنلاین ، حضوری و یا مشاوره حقوقی تلفنی شبانه روزی ، با اشخاص حقوقدان ، تضررات عدیده معنوی و مادی متضمن محرومیت های ابدی را به همراه داشته به طوریکه دخالت وکیل پس از وقوع آنها نیز فرجامی را به دنبال نداشته است .

به موجب اصل ۳۵ قانون اساسی کشور : «در همه دادگاه ها ، طرفین دعوی حق دارند برای خود وکیل انتخاب نمایند و اگر توانایی انتخاب وکیل نداشته باشند باید برای آنها امکانات تعیین وکیل فراهم گردد».

مشاوره حقوقی تلفنی

پیش بینی این اصل ناشی از تجویز امر وکالت در فقه و شرع و اهمیت و جایگاه ویژه امر وکالت و وکیل در کنار افراد غیر متخصص جهت احقاق و دفاع از حقوق ایشان ، به منظور تحقق عدالت اجتماعی است .

ساده ترین و آسان ترین شیوه ، مشاوره حقوقی!

بی گمان ، وکلای دادگستری ، به عنوان متخصصین علم حقوق ، با ارائه نقطه نظرات خویش در قالب مشاوره حقوقی تلفنی قوه قضاییه ، آنلاین و بعضا حضوری ، بهتر از دیگران می توانند در زمینه تمیز حق از باطل و هدایت سکان کشتی قضا ، ضمن کمک رسانی به اشخاص بر پایه دانش وتجربه فنی خویش ، مقامات قضایی را نیز در یک دادرسی عادلانه یاری نمایند که امر اخیر نظام قضایی مترقی را در جامعه موجب خواهد شد .

نهادینه کردن فرهنگ وکالت پذیری در جامعه و لزوم مراجعه به وکیل و انجام مشاوره حقوقی تلفنی و حضوری با ایشان ، قبل از اقدام به هر نوع عمل حقوقی ، آثار و نتایج مثبت مستقیم و غیر مستقیمی را به دنبال دارد که بعضا نگارنده به فراخور تجربه خویش ، به شرح ذیل خلاصه می نماید :

مزایای مشاوره حقوقی تلفنی

۱ – اجتناب از طرح دعاوی توسط افراد نا آگاه به مقررات موضوعه جهت حفظ حقوق قانونی خویش .
بسیار مشاهده می شود که افراد نا آگاه بنابر عللی ، از رجوع به وکیل اکراه داشته و بعضا به دلیل صرفه جویی در مبالغ ناچیز از حیث حق المشاوره ، شخصا اقدام به طرح دعاوی حقوقی خود می نمایند که متاسفانه فرجامی را جز ناکامی در احقاق حقوق خود نداشته و چه بسا بعضا زمینه محرومیت دایمی جهت اقامه مجدد دعوی خود را فراهم می آورند که اصطلاح حقوقی اعتبار امر مختومه به معنی عدم امکان مجدد طرح دعوا از آن جمله است .

۲ – جلوگیری از طرح دعاوی توسط افراد ناآگاه به منظور اجتناب از اطاله دادرسی و اتلاف اوقات محاکم . عدم تسلط و اشراف افراد بر مقررات قانون آیین دادرسی و عدم آشنایی به چگونگی پیگیری و در نتیجه طرح دعاوی بی پایه ، نامربوط و غیر صحیح که از مهمترین عوامل طولانی شدن فرآیند دادرسی در محاکم می باشد .

۳ – فراهم نمودن بستری مساعد جهت احقاق حق و دسترسی آسان به آن با مراجعه به اشخاص متخصص و مشاوره حقوقی تلفنی و حضوری تحقق می یابد . از این رو تعاون با دستگاه قضا در جهت سیر عادی و قانونی دعاوی شکل گرفته و کاهش اختلافات را به دنبال خواهد داشت . بدین سان که در بسیاری از موارد‌ ، وکلای با حسن نیت و عادل ، با اعمال مساعی خویش ، در جهت اصلاخ ذات البین و برقراری صلح و سازش در بین اصحاب دعوی ، نقش بسزایی را در زمینه تعاون با دستگاه قضایی و کاهش حجم دعاوی در آن مراجع ، ایفا می کنند .

۴-از دیگر آثار مثبت بهره مندی اشخاص از مشاوره و استخدام وکلای دادگستری ، یاری رساندن به قضات در جهت اتخاذ تصمیمات عادلانه و در نتیجه تحقق عدالت اجتماعی است . مسلماً وکلای دادگستری به عنوان متخصصین علم حقوق ، در کنار مقامات قضایی با بیان استدلالات و مستندات قانونی ، ایشان را در جهت دادرسی عادلانه و اتخاذ تصمیمات شایسته به دور از هرگونه کج روری و غرض ورزی ، یاری خواهند نمود .

علاوه بر آثار و نتایج مستقیم ناشی از بهره گیری از مشاوره حقوقی تلفنی و حضوری و استخدام وکلای دادگستری در دعاوی ، می توان به نتایج مثبت غیر مستقیم نکات آتی نیز اشاره نمود :
الف – حذف عناصر نامطلوب و سواستفاده گر از جمله دلالان و افراد موسوم به کار چاق کن
ب – جلوگیری از اشاعه فساد در امر قضا و تضمین حسن اجرای قوانین بوسیله دخالت و نظارت وکلا
ج – پیشگیری از تنش و برخوردهای ناآگاهانه و احساسی اصحاب دعوی و تامین حفظ نظم و آرامش در محاکم از طریق عدم رویارویی مستقیم اصحاب دعوی با یکدیگر
د – و در نهایت نتیجه اصلی و غایت مسلم این فرایند که همانا تامین امنیت قضایی در راستای تحقق عدالت اجتماعی می باشد

بیگمان تبیین تمامی آثار مثبت این اقدام ، مستلزم ورود به مباحث آکادمیک و خارج از حوصله این وب سایت می باشد اما آنچه مسلم است ، تحقق اهداف مارالذکربدون ایجاد بستر فرهنگی به منظور اطلاع رسانی دقیق از طرق گوناگون ، میسر نخواهد بود . معرفت اشخاص نسبت به مقررات جاری مملکتی ، شناخت ارزش و جایگاه و نقش بسیار موثر وکیل و مشاوره حقوقی تلفنی (آنلاین) ،در حل و فصل دعاوی و مناقشات اجتناب ناپذیر اجتماعی ، مستلزم ایجاد فرهنگ و آموزش و تبلیغ رسانه ای است که در طول زمان می بایست به آن پرداخته شود . آنچه که امروزه شاهد آن در جوامع پیشرفته و مترقی هستیم .