پیش بینی جذب ۴۰۰۰ نقاضی در برنامه ششم توسعه 

 قائم مقام مرکز آموزش قوه قضاییه از پیش بینی جذب چهار هزار نیروی قضائی در برنامه ششم توسعه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید توحید عاملی ظهر یکشنبه در مراسم افتتاح اولین دوره کارآموزی مرکز آموزش کارآموزان قضائی استان البرز، اظهار کرد: این فرصت بیش از اینکه زمینه موفقیت‌های سازمانی را فراهم کند برای کارآموزان حائز اهمیت است زیرا آنها مستلزم آموختن دانسته‌های علمی در این حوز هستند.

وی با اشاره به اینکه دوره کارآموزی یک مقدمه برای ورود به کار قضائی است، گفت: این دوره به کارآموزان کمک می‌کند تا آسیب‌ها را کنترل کنند.

قائم مقام مرکز آموزش قوه قضائیه تاکید بر اینکه بسیاری از کارکنان قضائی در اوایل دهه ۹۰ بازنشسته شدند، گفت: با کمبود نیروی انسانی در این حوزه مواجه هستیم که باید حل شود.

حجت الاسلام عاملی با اشاره به اینکه طبق برنامه پنجم توسعه باید چهار هزار قاضی جذب می‌شود، گفت: سه هزار و ۷۰۰ نفر جذب شد.

وی همچنین تاکید کرد: در برنامه ششم توسعه نیز بر حسب پیگیری‌های انجام شده تلاش برای جذب نیرو در دستگاه قضا تداوم یافت و جذب چهار هزار نفر پیش بینی شده است.

قائم مقام مرکز آموزش قوه قضائیه با اشاره به حضور آیت الله رئیسی، گفت: پس از حضور ایشان در قوه قضائیه جذب نیرو با سرعت بیشتری ادامه یافت، پیش بینی می‌شود بیش از ظرفیت پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه بتوانیم نیروی قضای جذب کنیم.

حجت الاسلام عاملی اضافه کرد: امسال هزار نفر فارغ التحصیل در حوزه قضائی داریم که به مجموعه کادر اداری دستگاه قضا اضافه خواهند شد، امیدواریم تا سال ۱۴۰۰ ظرفیت چهار هزار نفری تعیین شده کامل شود.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه البرز یازدهمین استانی است که دوره کارآموزی قضائی را برگزار می‌کند، گفت: کارآموزان باید در دوره کارآموزی قضائی از هر نوع فعالیت حاشیه‌ای خودداری کنند زیرا این فعالیت‌ها مخل برنامه‌های آموزشی است و ممکن است نتوانند دوره را به درستی بگذرانند، در کنار آن باید ارتباطات معنوی خود را تقویت کنند تا دچار انحراف و آسیب نشوند.