رسیدگی به تخلفات بانک‌های متخلف بابت دریافت سود بالاتر از نرخ بانک مرکزی

رییس‌کل دادگستری استان گلستان گفت: بانک‌هایی که از تولیدکنندگان این استان، سود بالاتر از نرخ اعلام‌شده بانک مرکزی، بابت تسهیلات دریافت می‌کنند، شناسایی شده‌اند و به زودی برای متخلفان پرونده تشکیل می‌شود .
به گزارش روابط عمومی دادگستری استان گلستان، هادی هاشمیان در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی آق‌قلا اظهار کرد: نرخ بالای تسهیلات بانکی؛ سرمایه‌گذاری و توسعه واحدهای تولیدی در این استان را با مشکل مواجه می‌کند که این امر با شعار امسال که حمایت از کالای ایرانی است، منافات دارد .
وی با تاکید بر حمایت همه‌جانبه دستگاه قضا از تولید ملی افزود: هیچ یک از بانک‌ها، واحدهای اجرای ثبت و واحدهای اجرای احکام دادگستری‌های استان گلستان، حق ندارند واحدهای تولیدی فعال را تعطیل کنند . هاشمیان ادامه داد : هر جا خلاف این تکلیف عمل شد، سرمایه‌گذاران می‌توانند به دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی مستقر در اداره‌کل دادگستری استان گلستان برای رفع مشکل خود مراجعه کنند
وی همچنین از تشکیل شعب تخصصی رسیدگی به پرونده‌های واحدهای تولیدی و صنعتی در استان گلستان خبر داد و خاطرشنان کرد: این شعب در دادسراها، دادگاه‌های بدوی و دادگاه‌های تجدیدنظر فعال است .
به گفته رییس‌کل دادگستری استان گلستان، مشکلاتی که در حوزه اسناد مالکیت شهرک‌های صنعتی یا تعارضات محیط زیست و واحد‌های صنعتی وجود دارد، در ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای حفظ حقوق بیت‌المال این استان پیگیری می‌شود همچنین به مردم اطمینان می‌دهیم به‌گونه‌ای عمل کنیم که بستر توسعه فراهم شود و محیط زیست و منابع طبیعی نیز آسیب نبیند.
استفاده از مشاوران حقوقی در تنظیم قرارداد‌ها، توصیه دیگر این مقام قضایی به تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران بود تا هم خودشان به دردسر نیفتند و هم به حجم پرونده‌های ورودی به محاکم اضافه نکنند.
تخلفات بانک‌ها, سود بانکی, رسیدگی به تخلف بانک ها, بانک, دریافت سود بالا