نحوه تشخیص تجاوز جنسی  توسط پزشکی قانونی

 یک استاد پزشکی قانونی نحوه تشخیص تجاوز از طریق معاینات فیریکی و روانشناسی روی قربانیان را تشریح کرد.

 حسن توفیقی ، درباره اینکه آیا امکان تشخیص تجاوز با معاینات پزشکی قانونی وجود دارد یا خیر؟ گفت: در مورد تجاوز عمدتا امکان تشخیص این امر در مراکز پزشکی قانونی و از طریق معاینه وجود دارد و اگر چنین اقدامی صورت گرفته باشد، حتما این امر قابل تشخیص است. البته اگر بیشتر از سه هفته از چنین اقدامی بگذرد، تنها زمان قطعی آن قابل تشخیص نبوده و دیگر موارد تماما تشخیص داده خواهد شد.
امکان تشخیص هویت متجاوزان نیز در بررسی‌های پزشکی قانونی وجود دارد یا خیر؟
وی درباره اینکه آیا امکان تشخیص هویت متجاوزان نیز در بررسی‌های پزشکی قانونی وجود دارد یا خیر؟ گفت: اگر اسپرم بر روی لباس قربانیان باقی مانده باشد، امکان تشخیص وجود دارد و در موارد دیگر نیز احتمال تشخیص وجود دارد. اما قربانیان تجاوز حتما باید لباس خود هنگام وقوع تجاوز را همراه داشته باشند تا شناسایی راحت‌تر صورت بگیرد.
اولین رییس سازمان پزشکی قانونی کشور درباره اینکه آیا روانپزشکان قانونی نیز از طریق انجام معاینات روانشناسی امکان تشخیص یک قربانی تجاوز را دارند، به ایسنا گفت: روانپزشکان نیز می‌توانند با استفاده از اطلاعاتی که بازپرس پرونده در اختیارشان می‌گذارد و نیز صحبت با افراد قربانی، این موضوع را تشخیص دهند و این افراد نیز کمک زیادی به تشخیص جرم می‌کنند.
نحوه تشخیص تجاوز, تجاوز, تجاوز جنسی, پزشکی قانونی, امکان تشخیص تجاوز توسط پزشکی قانونی