امکان نصب دوربین در مشاعات ساختمان

امکان نصب دوربین در مشاعات

عضو هیات‌ریییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: در حال حاضر، قانونی برای نصب دوریین در اماکن عمومی یا مشاعات وجود ندارد.
یحیی کمالی‌پور در خصوص نصب دوربین مداربسته در مشاعات با جلب رضایت شرکا اظهار کرد: نصب دوربین مداربسته باید با مجوز تمام شرکای ملک مشاعی انجام شود. اگر فردی اقدام به نصب دوربین کرده و با این کار برای ساکنان منطقه مسکونی مزاحمت ایجاد شود؛، به طور حتم، جرمی صورت گرفته است و قابلیت پیگیری دارد.
وی با بیان اینکه نصب دوربین در صورت نیاز باید با توافق تمامی افراد ساکن در ملک مشاعی و سهامداران صورت گیرد، افزود: در شرایطی که فردی اقدام به نصب دوربین در خارج از محل تردد، به عنوان مثال در کوچه عمومی می‌کند، نصب دوربین منعی نداشته زیرا مسیر نصب دوربین در این وضعیت عمومی است.
عضو هیات‌ریییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت با تاکید بر اینکه نصب دوربین در محل عبور و مرور افراد بدون جلب رضایت طرف‌های ساکن در آن منطقه قابل پیگرد است، تصریح کرد: در حال حاضر قانونی برای نصب دوربین دراماکن عمومی یا مشاعات وجود ندارد اما به دلیل ایجاد مزاحمت در برخی شرایط، برای فرد خاطی در قانون مجازات اسلامی مجازات‌هایی در نظرگرفته شده است.
وی خاطرنشان کرد: به طور حتم، نصب دوربین در مشاعات مانند حیاط ساختمان، نیازمند تایید کتبی از اعضای مجمع ساختمان خواهد بود.

این مطلب را برای دیگران هم به اشتراک بگذارید.

ثبت ديدگاه

Go to Top