جلسه کمیسیون حقوق عامه مرکز وکلا با مسئولان مربوط در زمینه آلودگی هوا برگزار می‌شود

 

کمیسیون حمایت از حقوق عامه مرکز وکلای قوه قضائیه قرار است هفته آینده جلسه‌ای با نهادهای مربوط به آلودگی هوا برگزار کند و موضوع آلودگی هوا را از باب حقوق عامه پیگیری کند و در صورت قصور نهادهای مربوطه پیگرد قانونی آن‌ها از طریق مراجع قضایی انجام دهد.

عزالدین سلیمانی رئیس کمیسیون حمایت از حقوق عامه مرکز وکلای قوه قضائیه در گفت‌وگو با ایسنا در ارتباط با نخستین جلسه این کمیسیون که دیروز برگزار شد گفت: با توجه به شرایط اضطراری آلودگی هوا اولین بحث حمایت از حقوق عامه را موضوع بررسی راهکارهای قانونی برای طرح دعوی احتمالی از مقصرین بروز آلودگی هوا قرار دادیم.

وی در ارتباط با جمع بندی جلسه نخست این کمیسیون گفت: قرار شد ابتدا به صورت فورس ماژور و در اسرع وقت جلسه‌ای را با متولیان امر رفع آلودگی هوا بگذاریم، چون سعی ما بر این است که بدون قواسالاری جناحی و سیاسی، کاری را برای مردم که لیاقت خدمت در این نظام را دارند انجام دهیم. ان‌شاءالله ما این جلسه را بنا خواهیم کرد. بنای ما بر تعامل است تذکرات لازم را بدهیم و ان‌شاءالله مسئولین متوجه حساسیت امر بشوند و بتوانند آستین‌ها را بالا بزنند و قدم‌های مثبتی بردارند.

سلیمانی افزود: بعد از تذکرات قانونی اگر قصوری در انجام وظایف دستگاه‌های مربوطه مشاهده شد ما به عنوان حامیان حقوق عامه با استفاده از تجربیات وکلای متخصص در این زمینه، کارشناسان رسمی که در این امر داریم و حتی اساتید دانشگاهی متخصصی که در این زمینه داریم از طریق مراجع قضایی از مقصرین شکایت کنیم و قانونی برخورد کنیم.

رئیس کمیسیون حمایت از حقوق عامه درباره‌ اسامی ارگان‌هایی که قرار است با آن‌ها جلسه برگزار شود نیز گفت: به عنوان اعضای کمیسیون برای ما مشخص شده است که کدام ارگان‌ها و مراجع در جلسه‌ هفته بعد حضور دارند اما بنا نداریم این اسامی را رسانه‌ای کنیم چون بنای ما بر تعامل است نه بر تقابل. اگر کار به جایی برسد که اقدامات مثبتی بعد از جلسه انجام نشود و قرار بر طرح شکایت باشد اسامی ارگان‌ها رسانه‌ای می‌شود.

سلیمانی درباره‌ زمان برگزاری این جلسه گفت: سعی خواهیم کرد تا اواسط هفته آینده (احتمالا دوشنبه یا سه‌شنبه) جلسه برگزار شود.