آدرس دفاتر خدمات قضایی تهران

تلفن دفاتر خدمات قضایی تهران

هموطنان  می توانند برای اطلاع از نشانی و شماره تلفن های  دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به انتهای همین مطلب مراجعه کنند با این وصف برای تسهیل در امر ثبت دادخواست و شکایت در ادامه به اهم وظایف و اختیارات دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اشاره می گردد .

دفاتر خدمات الکترونیک قضایی کجاست ؟

دفاتر خدمات الکترونیک قضایی چند سالی است که به دستگاه قضایی اضافه شده اند و قرار است کار مردم را در مراجعه به محاکم قضایی راحت تر از قبل کنند.
امروزه با توجه به اینکه با پدیده افزایش جمعیت و ترافیک شهری رو به رو هستیم دیگر رو ش های سنتی همچون گذشته نمی تواند راهکار مناسبی برای رفع نیازهای شهروندان باشد.
ارائه خدمات قضایی به شهروندان از جمله خدماتی بود که شیوه سنتی دیگر پاسخگوی آن نبود و مشکلات متعددی را برای طرفین پرونده ها و دستگاه قضایی ایجاد می کرد.
اواخر دهه ۷۰ بود که مکانیزه کردن قوه قضاییه مورد توجه آیت الله هاشمی شاهرودی، رئیس وقت دستگاه قضایی قرار گرفت و چندی بعد در سیاست های پنج ساله و قانون سلامت اداری و همچنین قانون آیین دادرسی کیفری به این موضوع اشاره شد.
بر همین اساس رئیس قوه قضاییه در راستای رفع اطاله دادرسی، تسریع در امور جاری محاکم و پیشگیری از وقوع جرم و استفاده از فناوری های جدید در روند دادرسی، آیین نامه ارائه خدمات الکترونیک قضایی را در ۲۲ خرداد ماه سال ۹۱ تصویب کرد و در اجرای ماده ۲ آیین نامه ارائه خدمات الکترونیک قضایی مصوب ۲۲ خردادماه سال ۹۱ رئیس قوه قضاییه، دستورالعمل ضوابط و شرایط تاسیس، فعالیت و انحلال دفتر خدمات الکترونیک قضایی را ابلاغ کرد.

وظایف دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

بنابراین دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با هدف کاهش مراجعه به دستگاه قضایی، تسریع در رسیدگی به پرونده و صرفه‎جویی در وقت و هزینه گروه های هدف، شفاف سازی فرایندهای رسیدگی، افزایش کارآمدی نظام قضایی کشور با افزایش نسبی سرعت، دقت و کیفیت افزایش رضایتمندی مردم از قوه قضاییه و استفاده شهروندان از فرصتهای برابر با رفع موانع اداری راه اندازی شد.
شواهد نشان می ‏دهد که مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در جهت تسهیل ارائه خدمات قضایی و تحقق عدالت الکترونیک گام محکمی برداشته و توانسته با الکترونیکی کرده خدمات قضایی، سرعت رسیدگی به پرونده ها را بیشتر کند.
ارائه ابلاغ های قضایی به صورت الکترونیک هم در مقایسه با نمونه سنتی خود یک نوآوری کارا در امر قضایی بود که توانست سرعت رسیدگی به پرونده های قضایی را افزایش دهد.

نحوه ثبت شکایت در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

اما سوالی که شاید برای خیلی از شهروندان مطرح باشد نحوه رسیدگی به شکایات در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی است و اینکه این دفاتر به چه نوع شکایاتی رسیدگی می کنند.
باید گفت که ثبت دادخواست های بدوی حقوقی و خانواده، ثبت شکایت کیفری، ثبت پرونده های شورای حل اختلاف، ثبت لایحه، اظهارنامه (اخطار قانونی)، پیگیری ابلاغ الکترونیکی و پیگیری آخرین وضعیت دادخواست، شکواییه، لایحه و یا پیگیری زمان تشکیل دادگاه از جمله خدماتی است که در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به مردم ارائه می شود.
زمانی که یک شخص حقیقی یا حقوقی برای طرح شکایت به دفاتر خدمات الکترونیک قضای مراجعه می کند پس از تشکیل پرونده، رمزی ۵ رقمی با عنوان رمز شخصی به او داده می شود که فقط با داشتن این رمز می تواند از خلاصه پرونده و روند کار مطلع شود.
این رمز شخصی یا با مراجعه حضوری به شعبه رسیدگی کننده به پرونده ارائه می شود و یا در صورتی که شماره همراه صاحب پرونده توسط شعبه در پرونده قید شده باشد، متقاضی می تواند با ارسال پیامک به شماره ۳۰۰۰۹۶۹۹ این رمز را دریافت کند.
همچنین به دلایل امنیتی و قضایی، اطلاع رسانی در پرونده های مدنی فقط به خواهان، خوانده و وکلای آن ها و در پرونده های کیفری فقط به شاکی، متهم و وکلای آنها ارائه می شود.
کارمند دفتر با ثبت دادخواست متقاضی و ارسال آن به مجتمع قضایی مربوطه در واقع کار را انجام می دهد. در مجتمع قضایی نیز معاون ارجاع آن را به شعبه ارسال کرده سپس از شعبه برای فرد پیامک ارسال خواهد شد که در فلان تاریخ به این شعبه مجتمع مراجعه کنید.
زمان این روند در کل بین یک تا ۱۰ روز طول می کشد که البته تأخیر آن ممکن است به اشکال در سیستم مخابرات مربوط شود، با این حال چنانچه بعد از دو سه روز پیامکی برای فرد ارسال نشد متقاضی باید با مراجعه به سایت یا دفترخدماتی الکترونیک قضایی موضوع را پیگیری کند.
اطلاع رسانی بر اساس اطلاعاتی است که توسط کارمندان شعبه در سیستم کامپیوتری شعبه ثبت شده است. در صورتی که در ثبت اطلاعات اشتباهی رخ داده باشد، اطلاع رسانی نیز همان را منعکس می کند.
از آنجایی که ممکن است در رسیدگی به یک پرونده قضایی، پرونده از یک شعبه به شعبه دیگری ارسال شود، علاوه بر شماره ۱۶ رقمی پرونده، یک ردیف فرعی نیز تخصیص داده می شود که نشان می دهد این پرونده مربوط به کدام شعبه است.
اولین بار ردیف فرعی یک (۱) به پرونده تخصیص داده می شود و اگر پرونده به شعبه دیگری ارسال شد، ردیف فرعی دو (۲) تخصیص داده می شود.

واریز هزینه دادرسی ها در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به خزانه

هزینه دادرسی ها در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی محاسبه و از طریق دستگاه پست به خزانه واریز می شود،  هزینه دادرسی یک تعرفه قانونی دارد و یک مبلغی هم بابت حق الزحمه پرسنل از مراجعه کننده دریافت می شود.
پرسش و پاسخ در خصوص دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

آیا می توان در ابتدا درخواست تعدیل تقسیط را مطرح کرد؟

خیر، در ابتدا باید درخواست اعسار را مطرح کرد و سپس بعد از تعیین تکلیف راجع به آن مجدداً درخواست تعدیل تقسیط را مطرح کرد.

آیا برای دعاوی غیر مالی نیز می توان درخواست هزینه دادرسی مطرح کرد؟

بله، امکان درخواست مطالبه هزینه دادرسی برای دعاوی غیر مالی نیز امکان پذیر است اما مبلغ آن کم می باشد.

آیا هزینه دادرسی وصول شده نیاز به تصدیق دفتر خدمات قضایی دارد؟

با توجه به اینکه اطلاعات مربوط به دریافت وجه به صورت الکترونیکی در سیستم ثبت می شود و نظر به بند ج ماده ۴۸ قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران که مبادله الکترونیکی وجه تجویز شده است کفایت می نماید.

آیا می توان در دادخواست برای خوانده دو نشانی تعیین کرد؟

با توجه به اینکه ابلاغ اوراق فقط در یک نشانی انجام می شود قید دو محل بعنوان اقامتگاه خوانده موجب توقیف دادخواست و صدور اخطار رفع نقص می شود لذا از قید دو اقامتگاه خودداری شود.

اگر خوانده مجهول المکان باشد، کدام مرجع صالح به رسیدگی است؟

دادگاه محل اقامت خواهان صالح به رسیدگی می باشد.

آیا ارائه خدمات قضایی در دفاتر تابع قواعد مربوط به صلاحیت مراجع قضایی است؟

دفاتر خدمات قضایی در پذیرش دادخواست یا شکوائیه تابع قواعد مربوط به صلاحیت مراجع قضایی نمی باشند و می توانند خدمات قضایی مربوط به خارج از حوزه قضایی محل استقرار خود را انجام دهند و در واقع ارائه این خدمات به منظور تسهیل امور مراجعین بوده است لیکن در ارسال شکوائیه یا دادخواست باید توجه داشته باشند که مرجع قضایی صلاحیتدار را انتخاب نمایند.

دفاتر خدمات قضایی در مقابل دادخواست ها و شکوائیه های تنظیمی چه مسؤلیتی دارند؟

مسؤلیت دفاتر مربوط به ثبت، احراز هویت و تصدیق مستندات و ضمائم و ارسال به واحد قضایی صالح به رسیدگی است که البته در مورد ارائه اطلاعات صحیح لازم است با مدارک و اسناد هویتی تطبیق داده شود.

آیا اصل وکالتنامه باید به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ارائه شود؟

با توجه به این که طبق قانون آیین دادرسی مدنی می بایست اصل وکالتنامه می بایست در پرونده تقدیم شود،پس از اسکن و ارسال الکترونیکی آن توسط
دفاتر خدمات الکترونیک قضایی می بایست وکیل وکالتنامه را به دادگاه تقدیم نماید.

نشانی و تلفن دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

آدرس، شماره تلفن و کد دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی تهران:

مشخصات و شماره تلفن دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی تهران 

کد دفاتر خدمات قضایی

 شماره تلفن دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی تهران و نشانی آنها

دفتر خدمات قضایی مجتمع عدالت تهران

تهران – میدان تجریش – خیابان فناخسرو – پلاک ۷۳- مجتمع قضایی عدالت

دفتر اسناد رسمی ۷۲۷ تهران

تهران – میدان فاطمی ، میدان گلها اول خ کاج شمالی پ۱۱۳ط ۳ واحد چهارم

دفتر اسناد رسمی ۲۸۷ تهران

تهران – تهرانپارس – خیابان شهید باقری- نبش خیابان ۱۹۸ غربی- پلاک ۱۳۸- طبقه اول

دفتر ویژه تهران

تهران – خیابان انقلاب – بین چهارراه ولیعصر و پل حافظ – بن بست سعید – تلفن ۶۳۹۷۲۰۳۳

۹۲۳۰۱۰۰۱

تهران – خیابان کارگرجنوبی – بین خیابان جمهوری و آذربایجان – مجتمع تجاری ۲۰۷ – پلاک ۸۲۶ – طبقه دوم – واحد۷ – تلفن ۶۶۹۱۴۹۲۱-۶۶۹۱۴۹۲۲

۹۲۳۰۱۰۰۲

تهران – فلکه دوم صادقیه – بلوار آیت الله کاشانی (غرب به شرق اتوبان حکیم) – بلوار اباذر- نبش خیابان شهید شالی – پایین تر از دادسرای ناحیه ۵ – پلاک ۹ – طبقه دوم – واحد ۳ – تلفن ۴۴۰۴۹۷۲۴-۴۴۰۵۹۰۹۸

۹۲۳۰۱۰۰۳

تهران – خیابان آیت الله کاشانی – روبروی پمپ بنزین – ساختمان گلزار – طبقه دوم – واحد ۵ – تلفن ۴۴۰۵۱۱۳۷

۹۲۳۰۱۰۰۴

تهران – خیابان آزادی – ایستگاه مترو شادمان -تقاطع بهبودی و آزادی- ابتدای بهبودی- پلاک ۲ طبقه دوم واحد غربی- تلفن ۶۶۱۵۷۲۸۲-۶۶۱۵۷۱۱۰

۹۲۳۰۱۰۰۶

تهران – اتوبان شهید محلاتی – خیابان نبرد جنوبی – تقاطع نبرد و شهید ده حقی – ساختمان سیلور – پلاک ۲۵۰ – طبقه همکف – واحد ۱ – تلفن ۳۳۴۳۷۵۶۹-۳۳۰۲۰۸۸۹

۹۳۳۰۱۰۰۷

تهران – خیابان آیت ا… کاشانی – خیابان جنت آباد جنوبی – نبش کوچه چهارم – پلاک ۵۱ – طبقه دوم – واحد ۲ – تلفن ۴۴۴۹۴۱۱۲-۴۴۸۹۰۳۴۸

۹۲۳۰۱۰۰۸

تهران – یاخچی آباد – خیابان بهمنیار (نرسیده به بیمارستان مفرح) – پلاک ۳۱۱ – طبقه همکف – تلفن ۵۵۳۱۵۸۷۳_۵۵۳۱۵۸۶۵

۹۳۳۰۱۰۰۹

تهران – تجریش – خیابان شهید باهنر (نیاوران) – نرسیده به پمپ بنزین – نبش خیابان امیر سلیمانی – ساختمان سام اکسون – طبقه اول – واحد ۱۰۰۲ – تلفن ۲۶۱۱۱۸۶۵- ۲۶۱۱۱۸۴۳

۹۲۳۰۱۰۱۰

تهران – فلکه دوم تهرانپارس – خیابان فرجام – ضلع شمال غرب تقاطع شهید باقری – پلاک ۱۴۳ – طبقه دوم – واحد سمت راست – تلفن ۷۷۸۸۲۶۴۶

۹۳۳۰۱۰۱۱

تهران – خیابان ۴۵ متری زرند – میدان بوتان – روبروی درمانگاه مشیری – پلاک ۸۱ – طبقه سوم – واحد ۱۰ – تلفن ۶۶۶۰۸۲۵۵-۶۶۶۹۸۷۷۹

۹۳۳۰۱۰۱۲

تهران – میدان ونک – بین گاندی شمالی و جهان کودک – ساختمان ونک – پلاک ۵۹ – طبقه همکف – واحد ۱ – تلفن ۸۸۲۰۵۹۰۲-۸۸۲۰۵۹۰۱

۹۳۳۰۱۰۱۳

تهران – شهرک غرب – بلوار فرحزادی – خیابان طاهرخانی – پلاک ۲۸ – طبقه اول – تلفن ۲۲۰۹۵۷۲۰-۲۲۰۷۸۸۵۴

۹۳۳۰۱۰۱۴

تهران – خیابان کارگر جنوبی – بین خیابان آذربایجان و خیابان پاستور – نبش کوچه سرو – پلاک ۷۳۸ – طبقه دوم – تلفن ۶۶۴۳۹۵۲۲-۶۶۵۶۱۳۵۹

۹۳۳۰۱۰۱۵

تهران – سعادت آباد – بالاتر از میدان کاج – نبش خیابان چهارم – ساختمان امیرکبیر- طبقه دوم – واحد ۷ – تلفن ۲۲۰۹۸۹۷۹

۹۳۳۰۱۰۱۶

تهران – اشرفی اصفهانی – نرسیده به پونک – کوچه گلزار سوم – پلاک ۱ – واحد یک – طبقه همکف – تلفن ۴۴۴۹۹۹۲۵-۴۴۴۹۹۹۳۵-۴۴۴۹۹۹۶۵

۹۳۳۰۱۰۱۷

تهران- میدان فردوسی- خیابان قرنی- خیابان سمیه غربی- بعد از مجتمع شهید بهشتی- نرسیده به خیابان استاد نجات اللهی(ویلا)- پلاک ۲۱۷- واحد یک- تلفن ۸۸۹۱۶۲۹۰

۹۳۳۰۱۰۱۸

تهران – نارمک – خیابان فرجام شرقی – چهار راه ولیعصر – پلاک ۵۳۸ – واحد۲ – تلفن ۷۷۴۵۷۱۹۲-۷۷۲۷۸۷۱۳

۹۳۳۰۱۰۱۹

تهران – خیابان شهید بهشتی – نرسیده به قائم مقام و سرافراز – پلاک ۳۹۶ – واحد ۱ – تلفن ۸۸۷۳۱۲۸۹-۸۸۵۰۶۰۰۰

۹۳۳۰۱۰۲۰

تـهرانپارس- بـزرگراه شهید باقری(شمال به جنوب)- نبش ۱۹۸ غربی – پلاک ۱۳۶- طبـقه اول-تلفن ۷۷۷۰۵۵۸۳

۹۳۳۰۱۰۲۱

تهران – پل سید خندان – تقاطع خواجه عبدالله انصاری و تبوذر غفاری – پلاک ۵۰ – تلفن ۲۲۸۵۱۰۴۰-۲۲۸۴۹۹۹۸

۹۳۳۰۱۰۲۲

تهران – خیابان کلاهدوز (دولت) – بین بلوار کاوه و چهارراه قنات – نبش مطهری – پلاک ۲۹۱ – طبقه همکف شرقی – تلفن ۲۲۷۷۳۵۶۹-۲۲۷۷۳۵۸۶

۹۳۳۰۱۰۲۳

تهران – شهرک غرب – بلوار فرحزادی – بعد از پل نیایش – گلستان دوم – پلاک ۹۶ – ساختمان بانک تجارت – طبقه چهارم – واحد ۱۱ – تلفن ۲۲۱۴۳۵۴۹

۹۳۳۰۱۰۲۴

تهران – بزرگراه ستاری – بلوار فردوس شرق – روبروی بانک اقتصاد نوین – ساختمان ایرانیان – پلاک ۳۵۰ – طبقه ۳ – واحد ۷ – تلفن ۴۴۰۱۳۹۰۳ – ۴۴۰۸۸۲۴۶ – ۴۴۰۸۵۴۶۶

۹۳۳۰۱۰۲۵

تهران – شمیران – چیذر – ابتدای خیابان برادران سلیمانی شرقی(حکمت) – نرسیده به کوچه فریبا – بعد از بانک ملت – ساختمان پارس – پلاک ۱۴ – طبقه اول – واحد ۵ – تلفن ۸-۲۲۲۴۱۵۳۵

۹۳۳۰۱۰۲۶

تهران – فلکه اول شهران – به طرف اتوبان همت – روبروی بانک دی – پلاک ۳۰ – ساختمان مقدس – طبقه سوم – واحد ۱۵ – تلفن ۴۴۳۳۳۶۴۰-۴۴۳۳۳۶۴۱

۹۳۳۰۱۰۲۷

تهران – نازی آباد – یاخچی آباد – خیابان بهمنیار – خیابان آموزگار – پلاک ۸۱ – تلفن ۵۵۵۳۱۶۳۷

نشانی دفاتر خدمات قضایی , آدرس  دفاتر خدمات قضایی,تلفن  دفاتر خدمات قضایی,تلفن های  دفاتر خدمات قضایی,لیست دفاتر خدمات قضایی,وظایف دفاتر خدمات قضایی,نحوه شکایت در دفاتر خدمات قضایی,جستجوی دفاتر خدمات قضایی,لیست دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تهران ,دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تهران