اثبات نسب و خویشاوندی در قانون مدنی

نسب در لغت به معنای خویشاوندی و نژاد است. اما از نظر حقوقی عبارت است از رابطه خویشاوندی میان دو نفر که یکی از نسل دیگری باشد یا هر دو از نسل شخص دیگری باشند. مانند رابطه پدر و فرزند یا رابطه برادر و خواهر. گاهی نسب ناشی از رابطه ازدواج قانونی و مشروع زن و مرد است که به آن نسب مشروع می‎گویند و گاهی نسب ناشی از تلقیح مصنوعی و گاهی هم ناشی از رابطه شبهه‎ناک است.

چرا ایرانی‌ها وکیل خانوادگی ندارند؟

با عنایت به پیچیدگی‌های دنیای امروز، داشتن وکیل خانواده یکی از موضوع‌های مهم اجتماعی است که خود، مستلزم تمهیدات مسئولان مربوطه برای این منظور است .

انکار فرزند توسط پدر بعد از گذشت چند سال

ابلاغ اوراق قضایی  از طریق تلفننظریه مشورتی در مورد ابلاغ اوراق قضایی  از طریق تلفنسوال چنانچه خواهان در حین تنظیم و تقدیم دادخواست شماره تلفن همراه یا ثابت خود را قید کند، آیا به موجب ماده ۹ قانون حمایت خانواده؛ این شماره تلفن را برای ابلاغ می‌توان مورد استفاده قرار داد یا باید تصریح کـند که شماره تلفن برای امر به ابلاغ؛ اعلام شده است؟

مرجع رسیدگی به دعاوی خانوادگی ایرانیان مقیم خارج از کشور

هرگاه ایرانیان مقیم خارج از کشور امور و دعاوی خانوادگی خود را در محاکم و مراجع صلاحیت‌دار محل اقامت خویش مطرح کنند، احکام این محاکم یا مراجع، در ایران اجرا نمی‌شود مگر آنکه دادگاه صلاحیت‌دار ایرانی این احکام را بررسی و حکم تنفیذی صادر کند.

By |۱۳۹۹-۴-۱۳ ۱۰:۵۶:۲۵ +۰۰:۰۰۱۰ام دی, ۱۳۹۸|Categories: مشاوره حقوقی در دعاوی حقوقی, مشاوره حقوقی در دعاوی خانوادگی, مشاوره حقوقی در مورد اجره المثل, مشاوره حقوقی در مورد ازدواج, مشاوره حقوقی در مورد استرداد فرزندان, مشاوره حقوقی در مورد حضانت, مشاوره حقوقی در مورد طلاق, مشاوره حقوقی در مورد طلاق توافقی, مشاوره حقوقی در مورد عدم تمکین, مشاوره حقوقی در مورد فرزند خواندگی, مشاوره حقوقی در مورد فسخ نکاح, مشاوره حقوقی در مورد مطالبه جهیزیه, مشاوره حقوقی در مورد ملاقات فرزند, مشاوره حقوقی در مورد مهریه, مشاوره حقوقی در مورد نامزدی, مشاوره حقوقی در مورد نفقه, مشاوره حقوقی در مورد نفی ولد|Tags: , , , , , , , |بدون ديدگاه

دعوای نفی نسب

شرایط طرح دعوای نفی نسبدر  ایران نیز همانند اغلب نظام‌های حقوقی در کشورهای دیگر رابطه خویشاوندی نسبی یا خونی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ به‌نحوی که قانونگذار مقررات سخت و مفصلی را برای جلوگیری از تضییع حقوق اشخاص در جامعه وضع کرده است تا این نوع رابطه خویشاوندی که می‌تواند آثار مالی مهمی از جمله ارث را به دنبال داشته باشد، دچار اختلال یا بی‌نظمی نشود.

مشاوره حقوقی با وکیل خانواده

تلفن مشاوره با وکیل خانواده : ۹۰۹۹۰۷۲۸۳۵ ( با خط ثابت ) امروزه با توجه به افزایش دعاوی خانواده در دادگاه ها و به تبع آن با توجه به روند رو به رشد طلاق در جامعه وکلایی که در دعاوی خانوادگی فعالیت می نمایند می توانند نقش سازنده ای در کنترل این فرایند ایفا نمایند به همین جهت بهتر است قبل از انجام هر اقدامی در خصوص موارد زیر با وکیل مجرب و  خانواده مشورت نمایند .

Go to Top